ניהול הליך פלילי בהוכחות באמצעות עו"ד פלילי

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

ניהול ההוכחות במשפט הפלילי הוא אחד מהשלבים החשובים והמכריעים ביותר בהליך הפלילי המתנהל כנגד אדם המואשם בביצוע ו/או מעורבות בדבר עבירה פלילית. שלב ההוכחות מגיע לאחר הגשת כתב אישום והוא מתבסס בין היתר על ממצאי החקירה הפלילית, הראיות והעדים העומדים לרשות התביעה לצורך העמדתו לדין של הנאשם.

ניהול הליך פלילי בהוכחות באמצעות עו"ד פליליבשלב ניהול ההוכחות, רשויות התביעה למעשה מבקשות להוכיח בפני בית המשפט כי היקף הראיות העומדות לרשותם מספיקות לצרכי הרשעתו של הנאשם, וכפועל יוצא מכך, להטלת העונש המרבי על הנאשם. מנגד, נאשמים המסתייעים בשירותיהם המקצועיים של עורכי דין פליליים, יכולים בשלב זה להמשיך ולטעון לחפותם בהתבסס על יכולותיו המשפטיות והמקצועיות של עורך דין פלילי המייצג אותם, או לחילופין, למתן באופן משמעותי את כתב האישום המופנה כנגדם, ובכך, להשיג הסדר טיעון מקל המוביל גם לעונש מינימאלי.

עו"ד פלילי המתמחה בניהול שלבי ההליך הפלילי, בוחן לעומק את הראיות העולות מממצאי החקירה הפלילית, ובהתאם אליהן הוא פועלת להתוויית קו הגנה המיועד לצרכי ניהול ההוכחות. בשלב זה, עורך הדין הפלילי פועל לאיתור "נקודות חולשה" בממצאי הראיות באמצעותן רשויות התביעה יעשו שימוש במהלך הדיון המשפטי, ובהתאם לאותן נקודות הוא יפעל לביסוס טענות ההגנה ואף יפעל להצגת ראיות הגנה נגדיות היכולות להוביל להחלשת טיעוני התביעה.

חקירת עדים על ידי עורך דין פלילי

אחד מהאמצעים העומדים לצרכי ההגנה בשלב ניהול הוכחות במשפט הפלילי, הינו חקירת עדים מטעם התביעה על דוכן בית המשפט. לצורך כך, עורך הדין הפלילי פועל להיכרות מקדימה עם זהות העדים ומטרת עדותם.  חקירת עדי התביעה על ידי עורך דין פלילי המתמחה בניהול ההוכחות בהליך הפלילי, הוא אחד מהאמצעים ההגנתיים הטובים ביותר לצורך "החלשת" עדותו של העד וביסוס הרשעתו של הנאשם על פי אותה עדות.

ככל שעורך הדין מחזיק במידע מקדים אודות זהותו של העד והראיות הקשורות בעדותם, כך הוא יוכל להיערך באופן האופטימאלי ביותר לצרכי חקירה נגדית של העדים בשלב ניהול ההוכחות ולהוביל לכך שהעד יסתור את טיעוניו במהלך עדותו.

בחלק מהמקרים, הנאשם מכיר היטב את זהות העדים העומדים להעיד כנגדו, ולכן האינטראקציה בין הנאשם לבין מייצגו בשלב זה הינה חשובה ומכרעת, וזאת לצרכי מסירת מידע אודות העד ונקודות התורפה של על ידי הנאשם למייצגו.

כחלק מהכנת הנאשם למשפט הפלילי, עורך הדין מקיים סימולציות שונות בינו לבין המיוצג. סימולציות אלו נועדו לצרכי גיבוש וחיזוק קו ההגנה בשלב זה של ההליך הפלילי, ולצרכי דבקות בגרסה אותו טען הנאשם לחפותו לאורך כל הדרך. ניהול שלב הוכחות בהליך פלילי באמצעות עורך דין פלילי יצירתי ומנוסה, יכול לסייע לנאשם רבות בכל הנוגע לביטול כתב האישום על ידי בית המשפט וזיכויו המוחלט של הנאשם.

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

מוזמנים לשתף את המידע

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

פרטי התקשרות

פירמת עורכי דין פלילית - יפעת כהן

סניף חיפה: אח״י אילת 15
סניף תל אביב: בניין ב.ס.ר 3,  קומה 23

בואו נדבר

1
היי. איך אוכל לעזור לכם? (מענה אנושי)