עורך דין פלילי – עבירות מין במשפחה

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

בשנים האחרונות, הולכים ומתרבים המקרים בהם עולים החשדות לביצוע עבירות מין בתוך המשפחה, לרבות, עבירות אינוס ומעשה סדום המבוצעים על ידי אחד מבני המשפחה כנגד בן משפחתו.

עורך דין פלילי - עבירות מין במשפחהעבירות מין במשפחה – אונס במשפחה

עבירת האונס בתוך המשפחה, גם במקרים בהם העבירה בוצעה בהסכמה, מהווה עבירה פלילית חמורה והיא נחשבת לאחת מצורות ההתעללות המתועבות ביותר בחברה המודרנית המוקיעה מעשים נבזים מסוג זה. עבירות מסוג אונס במשפחה נחשבות לעבירות מין חמורות שלצידן נקבעו עונשי מאסר ממושכים המיועדים לצורכי הרתעת הציבור מפני ביצוען. בדומה לכל עבירת אלימות ו/או תקיפה המתקיימת בתוך התא המשפחתי, גם עבירות אונס במשפחה הן עבירות בהן גרסאותיהם של  הנאשם והקרבן עומדות זו מול זו, כאשר בית המשפט הוא זה הנדרש להכריע בנוגע לאמינותה של אחת מהגרסאות המוצגות בפניו ולפסוק את הכרעת הדין בהתאם.

מי מוגדר כבן משפחה בעבירות מין במשפחה – אינוס במשפחה

עבירת אונס המעוגנת בסעיף 345 לחוק העונשין מוגדרת כהחדרת איבר מאיברי הגוף של מבצע העבירה ו/או חפץ לאיבר המין של הקרבן. בסעיף 351 לחוק העונשין נקבע עונש מאסר של עד 20 שנה לבן משפחה העובר עבירת אינוס ו/או מעשה סדום בקטין באחד מבני משפחתו ו/או באדם חסר ישע (אדם שאינו יכול לדאוג לצרכיו עקב גילו ו/או מחלה ו/או מגבלה ממנה הוא סובל) הנמצא תחת אחריותו של מבצע העבירה. כמו כן, על פי חוק העונשין, זהותו של מבצע העבירה המוגדר כבן משפחה איננה מתייחסת רק להוריו או לאחיו של הקרבן אלא גם לבני המשפחה המורחבת, לרבות, סבא/סבתא, דוד/דודה, גיס/גיסה ובני זוג של ההורה.

חומרת עבירות מין במשפחה ועבירת אונס במשפחה בפרט.

עבירת אונס במשפחה הינה עבירה חמורה לנוכח האיסור המעוגן בחוק ולנוכח מאפייני העבירה המתרחשת בתוך התא המשפחתי שכביכול אמור לספק מחסה מגונן לנפגע העבירה. רשויות האכיפה ומערכת המשפט בישראל, מקפידות להחמיר עם מבצעי עבירות אינוס במשפחה, ובייחוד כאשר מבצעי העבירה הינם הוריו של הקטין. העונש המוטל על אדם המורשע בביצוע עבירות אינוס במשפחה הינו עונש מחמיר יותר מזה המוטל על אדם המבצע עבירות אינוס שאינן מופנות כנגד אחד מבני משפחתו. חילול כבוד האדם של הקרבן, ניצול התמימות, האמון, חוסר האונים ואי היכולת להתנגד באופן משמעותי, הצלקות הנפשיות – כל אלה ועוד הם מקצת הטעמים להחמרת בתי המשפט בעבירות שבוצעו בתוך המשפחה.

הליכים משפטיים בגין עבירות מין במשפחה מחייבות עורך דין פלילי

בדומה לכל עבירת אלימות במשפחה, גם עבירת אונס במשפחה מתנהלת באמצעות הליך פלילי (דיון פלילי) הנפתח לאחר הגשת כתב אישום כנגד הנאשם בביצוע העבירה. הליך זה מתנהל על ידי הפרקליטות ומטרתו: קביעה משפטית בנוגע לאשמתו ו/או חפותו של הנאשם, ובמקרים בהם הנאשם מורשע לגזור את דינו ועונשו.

העונש בעבירות מין במשפחה למורשע ע"י בית המשפט

קביעת מתחם העונש ההולם תעשה לרוב ע"פ עונש המינימום שנקבע בחוק ובפסיקה תוך בחינת חומרת העבירה ולמידת הפגיעה בערכיה המוגנים מחמת ביצועה. בית המשפט קבע כי תחתית המתחם בגזירת העונש ומתחת לרף שנקבע, רק מטעמים מיוחדים שיירשמו. משמע, רק במקרים חריגים, בהם מתעוררים טעמים מיוחדים אפשר יהיה להקל ולגזור דינו של נאשם שהורשע ברף התחתון של מתחם הענישה ולסטות מהעונש הקבוע בחוק.

יפעת כהן, משרד עו"ד פלילי בקריות וחיפה

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

מוזמנים לשתף את המידע

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

פרטי התקשרות

פירמת עורכי דין פלילית - יפעת כהן

סניף חיפה: אח״י אילת 15
סניף תל אביב: בניין ב.ס.ר 3,  קומה 23

בואו נדבר

1
היי. איך אוכל לעזור לכם? (מענה אנושי)