אלימות בקשישים | התעללות בקשישים

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

אלימות בקשישים יכולה להתקיים במקומות שונים וברוב המקרים מדובר על מקומות בהם אין גישה גם אם זמנית לאנשים זרים מעבר לילדו של הקשיש, המטפל שלו או כל אחד אחר שסועד אותו. אלימות כנגד קשישים עולה לכותרות פעם אחר פעם כשמתפרסמים צילומים שצולמו בדרך כלל במצלמה נסתרת על אלימות שהופעלה כלפי קשיש, צילומים שנעשים בדרך כלל כשעולה חשד לאלימות כזו לאחר שמתגלים סימנים פיזיים או במידה והקשיש מספר על אותם מעשים אם הוא יכול.

אלימות בקשישים , התעללות בקשישיםאך אלימות פיזית נגד קשישים היא רק מרכיב אחד מהמונח הכולל של "התעללות בקשישים" מונח שמתייחס לא רק לפגיעה פיזית ולגרימת כאב ומצוקה אלא גם ניצול קשיש לקיום מגע מיני, התעללות נפשית וביזוי של קשישים, ניצול כלכלי של קשישים וכדומה.

יחס החוק לעבירות אלימות בקשישים או התעללות בקשישים?

במהלך השנים נחקקו חוקים שונים ותוקנו תקנות שונות להגנה על קשישים, כמו למשל החוק למניעת אלימות במשפחה משנת 1991 הכולל בתוכו גם הגנה על קשישים ומאפשר הרחקת הגורם המתעלל למספר חודשים או תיקון 26 לחוק העונשין משנת 1989 הקובע חובת דיווח למשטרה או לרשויות הסעד במקרה של התעללות בחסרי ישע ובתוכם קשישים, וחוקים רבים אחרים.

בשנת 2008 תוקן חוק העונשין על מנת שניתן יהיה להילחם בצורה אפקטיבית יותר בתופעת האלימות נגד קשישים והתיקון (368ו) אומר כך:

• מי שתוקף אדם זקן וגם לו חבלה ממשית דינו יהיה מאסר של 5 שנים
• ההגדרה של "זקן" תוקנה והיא עתה עומדת על גיל 65 ומעלה
• אדם שהורשע בעבירת אלימות כלפי קשישים וקיבל על כך עונש מאסר בפועל, לא תהיה כל תקופת המאסר על תנאי אלא מקסימום חלק ממנה.
הסעיף האחרון שהוזכר מבהיר את רמת הסלידה שיש למחוקקים כלפי מי שמפעיל אלימות כלפי קשישים, מה שמקביל לאלימות כלפי כל חסר ישע אחר – אי ויתור בשום מצב על מאסר בפועל.

חובה על חשוד או נאשם בעבירות אלימות בקשישים או התעללות בקשישים לפנות לעו"ד פלילי כדי לקבל כלים מקצועיים בהמשך ניהול ההליך

אלימות כלפי קשישים היא נושא מורכב לחקירה ולבדיקה, בעיקר בגלל חוסר שיתוף הפעולה מצד הנפגע ברוב המקרים. אם נחשדתם או הואשמתם באלימות כלפי קשיש, בין אם אתם מטפלים בבית אבות, בין אם אתם ילדים של קשיש שכלפיו לכאורה היתה אלימות, או שיש לכם קשר כזה או אחר לקשיש והואשמתם בעבירה זו, זה לא סוף פסוק. עם עורך דין מנוסה שמכיר את החוק לפרטיו תוכלו להפחית את מידת העונש או אפילו להיות מזוכים לגמרי. עליכם קודם כל לשמור כל בדל ראייה לטובתכם והדבר השני והחשוב ביותר הוא לפנות בהקדם לעורך דין פלילי שיסייע לכם להתמודד עם החשדות נגדכם. כבר היו לא מעט מקרים בהם אנשים נחשדו במעשים מעין אלו וייצוג מקצועי הבהיר שהחשד אינו נכון והם זוכו חלקית או באופן מלא.

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

מוזמנים לשתף את המידע

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

פרטי התקשרות

פירמת עורכי דין פלילית - יפעת כהן

סניף חיפה: אח״י אילת 15
סניף תל אביב: בניין ב.ס.ר 3,  קומה 23

בואו נדבר

1
היי. איך אוכל לעזור לכם? (מענה אנושי)