מעצר ימים הינו מעצר חשוד לצורכי חקירה ומחייב עורך דין פלילי

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

מעצר ימים הינו מעצר חשוד לצורכי חקירה, כאשר היחידה החוקרת בודקת את המקרה הנדון , אוספת ראיות ומגבשת עמדה באם להעמיד את החשוד לדין ולהגיש כנגדו כתב אישום. מעצר ימים הינו מעצר חשוד לצורכי חקירה וחשיבות שכירת עו"ד פלילי בקיא בתחום היא קריטית מאחר ובמסגרת מעצר ימים מבצעת המשטרה פעולות חקירה , על מנת להגיע לחקר האמת, ולבחון את התלונה שהוגשה.

מהו מעצר ימים?

מהם התנאים לקיומו של מעצר ימים? מי רשאי להורות על מעצר מסוג זה ומהן זכויות החשוד במהלך מעצר ימים? על כך ועוד בעמוד שלפניכם.
משטרת ישראל האמונה בין היתר על ניהול הליכי חקירה כנגד חשודים בביצוע עבירות פליליות כאלו ואחרות, עושה שימוש בשלושה סוגי מעצר העומדים לרשותה על פי חוק, וביניהן: מעצר ראשוני לפרק זמן מוגבל של עד 24 שעות, מעצר ימים לתקופה מקסימאלית של עד 60 יום ומעצר עד תום ההליכים המוגבל לתקופה מרבית של תשעה חודשים.

מה חשוב לדעת על מעצר ימים?

מעצר ימים הידוע גם בשם: מעצר לצורכי חקירה, הוא למעשה תקופת מעצר מוגבלת בזמן בטרם הגשת כתב אישום. מעצר מסוג זה מיועד לצרכי חקירת חשודים בביצוע עבירות פליליות שונות ומטרתו העיקרית היא למנוע שיבוש כזה או אחר (מצד הנחקר) בהליכי החקירה ו/או למטרות מניעה של ביצוע עבירות נוספות על ידי האדם הנחקר.
פרק הזמן המרבי למעצר מסוג זה הוא עד 30 יום בהתאם לצרכי ניהול החקירה, ובמקרים בהם ניתן אישור מטעם היועץ המשפטי לממשלה ניתן להאריך את תקופת מעצר הימים בעוד 45 יום נוספים. בסיום התקופה המרבית של 75 יום, רק בית המשפט העליון יכול להורות על הארכת המעצר, אך חשוב לציין שמקרים אלו הם נדירים מכיוון שלרשות המשטרה והפרקליטות עומד אמצעי נוסף לקיומו של המעצר במסגרת מה שמכונה מעצר עד תום ההליכים.

מי רשאי להורות על מעצר ימים ואילו תנאים?

ברוב המקרים, מעצר ימים מתאפשר באמצעות צו שופט הקובע כי החשוד נדרש למעצר מעבר למעצר הראשוני המוגבל ל-24 שעות, וזאת מתוקף סעיף 4 לחוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה (מעצרים). יחד עם זאת, חשוב לציין שלמשטרת ישראל עומדת הסמכות לעצור חשודים גם ללא צו שופט במקרים מסוימים המופרטים בסעיף 23 לחוק סדר הדין הפלילי.
צו שופט לצרכי מעצר ימים ניתן בדרך כלל על ידי שופטי בית משפט השלום במקרים בהם קיים חשד סביר לכך שהחשוד ביצע ו/או מעורב בעבירה המיוחסת לו, במקרים בהם קיים חשד סביר כי החשוד ישבש את הליכי החקירה במידה והוא לא יוחזק במעצר, במקרים בהם אי מעצר החשוד עלול להוות סיכון לציבור ו/או לאדם ספציפי ובמקרים בהם נדרשות פעולות חקירה היכולות להיות מיושמות אך ורק במסגרת המעצר.

זכויות החשוד במהלך תקופת מעצר ימים

במהלך תקופת מעצר ימים, עומדות לרשות העצור מספר זכויות בסיסיות כגון: הזכות להיפגש עם עורך דין פלילי ביחידות ובתנאים המבטיחים את סודיות השיח ביניהם, הזכות לתנאי מעצר הולמים והזכות לקבלת טיפול רפואי במידת הצורך.
נחשדים בביצוע/מעורבות של עבירה פלילית ומצויים לקראת מעצר ראשוני או מעצר ימים? זה הזמן ליצירת קשר עם יפעת כהן – פירמת עורכי דין פלילית ולהבטיח לעצמכם שירותי עורכת דין פלילי המתמחה בין היתר בהליכי ייעוץ וליווי משפטי במסגרת החקירה, ייצוג בהליכי מעצר, הכנה לחקירה פלילית ועוד.

מעצר ימים הינו מעצר חשוד לצורכי חקירהמעצר ימים הינו מעצר חשוד לצורכי חקירה ולכן מחייב ליווי של עורך דין פלילי מקצועי.

תפקידו של עורך הדין ללוות את החשוד במסגרת הליכי המעצר ימים ולהסביר לו הזכויות המוקנות לו ע"פ החוק ולהדריך אותו בטרם החקירה עצמה. ישנה חשיבות גדולה לשכירת שירותיו של עורך דין פלילי בקיא בתחום ולא כל עורך דין יוכל ללוות חשוד השוהה במעצר ימים ולהקנות לו כלים מקצועיים בהתנהלותו מול היחידה החוקרת.

במסגרת הדיון במעצר ימים של חשוד מגיע טוען המעצרים של היחידה החוקרת, שהינו שוטר, ומבקש להאריך את מעצרו של החשוד במספר ימים עם בקשה המוגשת לבית המשפט ובמקביל הוא מציג את תיק החקירה לשופט וזאת כדי שהשופט ייעתר לבקשת המשטרה להאריך מעצרו של החשוד לצורך ביצוע פעולות חקירה.

כל עו"ד פלילי, בזמן מעצר ימים אינו יכול להיחשף לחומר החקירה

היחידים שנחשפים לחומרי החקירה במשטרה במסגרת מעצר ימים הינם : השופט והיחידה החוקרת (המשטרה ) וזאת בכדי שלא לשבש הליכי החקירה ולפגוע באמינותה ויעילותה.

החשיבות בשכירת משרד עורכי דין בשלב מעצר ימים קריטית מאחר שעורך דין מקצועי בתחום יידע לנהל את דיון המעצר, להפנות שאלות מתאימות בהתאם לבקשת המעצר של החשוד לטוען המעצרים בכדי לקבל אינפורמציה על פעולות החקירה שאמורות להתבצע בעתיד בעניינו של החשוד, להכין את החשוד בהתנהלותו בפעולות אלה ובכדי לשקף את גרסתו של החשוד בפני בית המשפט.

חשוב לציין שכאשר אדם שוהה במעצר במסגרת מעצר ימים , אין לו אפשרות ליצור כל קשר עם העולם החיצון, אין לו אפשרות לדבר בטלפון והאדם היחיד עליו יכול הוא לסמוך ולשתף במצוקותיו הינו עורך דין פלילי שילווה וינחה אותו.

ועל כן ישנה חשיבות כבר בשלב המעצר ימים לבחור עורך דין מעצרים פלילי הבקיא בתחום כדי להקנות לחשוד כלים מקצועיים בהתנהלותו בימי המעצר הראשוניים הנחשבים כימי מעצר קשים בהחלט. באם יוחלט בסופו של יום להגיש כתב אישום כנגד נאשם אזי יתנהל כנגדו תיק פלילי שינוהל בבית משפט ובעצם יחל הליך של משפט פלילי בעניינו.

חשיבות התנהלות החשוד במעצר ימים וגרסתו, חשובה להגנת הנאשם.

משרד עורכי דין יפעת כהן הינו משרד עורכי דין שליווה עשרות חשודים בהליכי מעצר ימים ואף שחרר אותם כבר בשלב זה. ייעוץ וליווי במסגרת הליכי מעצר ימים הינו קריטי שכן יש לה השלכה ישירה להתקדמות החקירה מיצוייה וסיומה באופן מהיר ויעיל.

מחפשים עורך דין פלילי בקריות ובחיפה? צרו קשר עוד היום ונשמח עמוד לשירותכם

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.
1
היי. איך אוכל לעזור לכם? (מענה אנושי)