הגשת תלונה במשטרה בעילום שם

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

כל אחד יכול להגיש תלונה במשטרה אם הוא נפגע מפשע, או היה עד לביצוע פשע. את התלונה ניתן להגיש בכל תחנת משטרה בישראל ואף מחוץ לאזור בו מתגורר המתלונן. לא ניתן לבצע הגשת תלונה במשטרה בעילום שם אלא אם הנפגע מקבל אישור חיסיון שמונע ממנו לחשוף את זהותו

במידה ואתם זקוקים לסיוע או במקרה שהשוטר נדרש להגיע למקום, התקשרו למוקד המשטרה בטלפון 100

על מנת שהמשטרה תפתח בחקירה של חשוד בקשר לעבירה של הנפגע חייבת להתייצב במשטרה ולהגיש תלונה רשמית. הגשת תלונה רשמית במשטרה תהיה השלב הראשוני לתחילת החקירה הפלילית נגד מי שביצע את העבירה. יש להגיש את התלונה בנוכחות מחלקת המשטרה במקום בו התרחש אירוע הפשע או במקום מגוריו של העבריין. כחלק מתהליך ההיערכות הדרוש בעקבות התפרצות הקורונה ניתן כעת להגיש תלונה מקוונת דרך האינטרנט. הגשת התלונה ושיתוף הפעולה של הקורבן ושל גורמי המשטרה המעורבים בחקירה חיוניים לאיסוף ראיות נגד העבריין לתמיכה בהרשעה בעבירתו. עו"ד פלילית יפעת כהן מספקת הסברים ודיון מפורט על תהליך הגשת התלונה במשטרה, ההשלכות הכרוכות בהגשת התלונה וכן החשיבות והנחיצות בקבלת ייעוץ משפטי מאיש מקצוע על ידי עורך דין פלילי בטרם ביצוע תְלוּנָה.

הגשת תלונה במשטרה בעילום שם

מי רשאי להגיש תלונה?

לרוב מי שמגיש את התלונה הוא בדרך כלל קורבן העבירה, אלא אם כן נסיבות שבהן האדם שהוא הקורבן נמצא במצב של חוסר אונים, הוא אדם קטין, או בעל מוגבלות או ליקוי נפשיים או פיזיים ולכן אינו יכול להגיש את התלונה בעצמו. במקרים כאלה התלונה תוגש על ידי אפוטרופוס שמונה לייצג נפגעי עבירה.הגשת תלונה במשטרה בעילום שם אינה אפשרית, אלא אם למתלונן יש הבטחה לסודיות, או שהתביעה מוגשת על ידי עיתונאים שאינם רוצים לחשוף את מקור המידע שלהם.

אחת מזכויות היסוד של מי שנחשד כאשם לדבר עם מי שהגיש את תלונתו. עם זאת, במקרה של הגשת תלונה במשטרה בעילום, זכויות יסוד אלו של הנאשם אינן מוגנות ולכן המצבים שבהם הגשת תלונה בעילום שם עלולה להיות אפשרית הם נדירים ביותר.

איך להגיש תלונה במשטרה?

חשוב לציין כי שוטרים מחויבים על פי חוק לרשום כל תלונה שהם מקבלים מהמשטרה, ללא קשר לשאלה אם התלונה אינה מבוססת או "הזויה". בתהליך הגשת תלונתכם נפגש הצד המתלונן עם השוטר ודן עמו בתלונתו בעוד החוקר במשטרה מציין את הסברו של המתלונן.

מרגע הגשת התלונה, אין למתלונן כל השפעה על מהלך העניין ואופן התלונה או ההתקדמות במהלך החקירה. המתלונן גם אינו יכול לחזור בו מהתלונה או לבטלה לאחר הגשת התלונה. לאחר הגשת התלונה, הזכות להחליט על דרך החקירה נמצאת בשליטת המשטרה. חשוב להבין היבט זה לפני הגשת התלונה.

יתרה מכך, לאחר הגשת התלונה לא תהיה למתלונן גישה למסמכי חקירה ופעולות חקירה, ובכוחו להשפיע על הכיוון במהלך חקירה לא קיים בעצם. זוהי נקודה מכרעת כאשר נושא התלונות הוא אלימות במשפחה שכן במקרים רבים בעקבות מעצר של בן הזוג הנאשם בעבירה המתלונן מתחרט על כך ומבקש לבטל את התלונה ולשחרר את בן הזוג ממעצר אך מגלה מאוחר יותר שזה לא אפשרי. חשוב לחשוב על כך לפני הגשת התלונה, כדי למנוע טעות שאין לה תקנה. גם אם המתלונן מתחרט על שהגיש את התלונה מיד עם הגשתה, במועד הגשת תלונתו לא יהיה בידי המתלונן להפסיק את החקירה, או אפילו לשלוט בטיפול בתיק.

לאחר סיום חקירת המשטרה כאשר הפרקליטות מחליטה האם עדיף להמשיך בהליך הפלילי או להגיש כתב אישום להעמדת החשוד למשפט, או אם ברצונה לסיים את ההליך ולסגור את התיק, ניתן לשקול בקשת המתלונן לביטול התלונה.

החובה האזרחית מחייבת הגשת תלונה במשטרה אם בוצע פשע אך יחד עם זאת חשוב לזכור שלהגשת תלונה רשמית עלולה להיות השפעה הרסנית ולאחר הגשת התלונה, היא בלתי הפיכה והפעולה חייבת להיות שקולה היטב. על מנת להימנע מטעויות ולהבטיח כי אתם פועלים נכון וכדי להבין היטב את ההשלכות של פעולותיכם וכן מה ההליך והנהלים, וכדי להגן על זכויותיכם מומלץ להסתייע בשירותיו של מיומן עורך דין פלילי בעל ידע רב. עורך הדין יבדוק את הפרטים הנוגעים למצבכם, יספק לכם את שיטת ההליך האפקטיבית ביותר ויעניק לכם ייעוץ כיצד להתנהל באופן שסדר האירועים יועיל לכם ביותר ויסייע לכם בהגשה של התלונה ובמהלך התהליך שיבוא לאחר הגשת התלונה.

הגשת תלונה במשטרה באינטרנט

מגפת הקורונה מציבה מגוון אתגרים ודורשת מכולנו לשנות הרגלים ולהתאים את חיינו. כמונו, גם מערכות אכיפת החוק והמשפט חייבות להתאים ולבצע התאמות לזמנים המודרניים כדי להקל על האנשים. על מנת לבצע את ההתאמות הנדרשות, משטרת ישראל מאפשרת למי שאינו יכול לצאת מביתו או בשל חשש לחלות או בשל סיבה אחרת להגיש תלונה מקוונת באמצעות האינטרנט ללא צורך לעזוב את ביתו.

כדי להגיש תלונה מקוונת, עליכם לעבור לטופס התלונה המקוון באתר הרשמי. אם אתם כבר רשומים במערכת הזיהוי של הממשלה ואתם רוצים להגיש תלונה, עברו ישירות לטופס להגשת תלונה. אם אינכם רשומים, תידרשו להירשם למערכת הזיהוי של הממשלה כדי שתוכלו להגיש את הבקשה.

במידה ואתם נתקלים בקשיים במילוי טופס התלונה או בהרשמה למערכת הזיהוי, התקשרו לקו התמיכה בטלפון 1299. ניתן לקבל מענה גם במוקד למשטרה בטלפון 03-5677177.

מומלץ לוודא קבלת עדכונים באמצעים דיגיטליים. אם תעשו זאת, הודעת SMS תישלח אליכם לאחר עיבוד התלונה. אם יתעורר צורך, החוקרים יפנו אליכם למידע נוסף. חשוב להבין כי הגשת הטופס אינה אומרת כי הגשת תלונה עומדת בפני עצמה, ורק לאחר שהמשטרה תסיים את התהליך, ניתן יהיה לאשר שהוגשה התלונה. במקרה חירום ניתן להתקשר למוקד 100 של המשטרה.

הליך הטיפול בתלונה

חיוני להכיר בכך שלא כל התלונות מסתיימות בחקירה משטרתית וכמות ניכרת של תלונות נפתרת מבלי שהמשטרה תפתח בחקירה בנושא. על פי החוק, שוטרים מחויבים לקחת בחשבון כל תלונה ללא קשר אם היא נראית מוזרה או "הזויה", אך אין זה אומר שכל תלונה שתיאסף תהיה מושא לחקירה במשטרה. אם המשטרה מסרבת לתמוך בטענתכם הנחשבת לפשע, אתם יכולים להתלונן בפני עורך דין.

לאחר קבלת תלונתכם, חקירה תיפתח רק אם היא נחשבת כמספיק וחשובה כדי להצדיק חקירה. לאחר הגשת תלונתכם למשטרה, מי שלקח ממכם מידע עומד להיפגש עם החוקר ועם מתאם החקירות בתחנה על מנת להחליט אם יש לפתוח בחקירה או לסגור את התלונה.

החשיבות בתמיכה משפטית של עורך דין בהגשת תלונה במשטרה

נראה כי הגשת תלונה במשטרה היא תהליך פשוט ביותר שכל אחד מסוגל לבצע בעצמו. למעשה, כדי להבטיח שהתלונה תילקח ברצינות הראויה, וכדי להבטיח שתוצאת התהליך תהיה הטובה ביותר עבור האדם שהגיש אותה, חיוני לפנות להכוונה ולסיוע של עורך דין בתיקים פליליים. במקרים רבים סיוע והכוונה של עורך דין הבקיא בחוק והמכיר את הכללים והנהלים לעומק יסייעו בקידום התיק בצורה היעילה ביותר לתוצאה הטובה ביותר עבורו. לדוגמה:

במקרה של חקירה של הונאה או נושא דומה, חיוני שתתבצע היערכות משפטית יסודית ומקיפה על מנת להבטיח שהתיק יקבל את תשומת הלב הראויה מהמשטרה. אם ההכנה לא תתבצע כראוי, התלונה עשויה להיחשב כחסרת חשיבות, והמשטרה תחליט שלא לפתוח בחקירה. העבודה הנדרשת להיערכות לחקירה יכולה להתבצע על ידי עו"ד פלילי הבקיא בהליכי המשטרה.

גם במצבים פשוטים, מומלץ להיוועץ בעורך דין בפלילים לצורך ייעוץ וסיוע משפטי בעת הגשת התלונה. מתלוננים נוטים לסטות מהנושא העיקרי בעת הגשת תלונתם ועל כן במקרים אלו יתכן כי חומרת הפשיעה לא תורגש על ידי השוטרים מכיוון שהתלונה לא כוונה בתחילה לנושא, וכתוצאה מכך התלונה לא תטופל בחומרה הראויה.

הגשת תלונה במשטרה ובקשת חקירה של הפרט שביצע כלפיכםך עבירה היא זכותו החוקית של כל אדם. הדרך בה המתלונן מגיש את התלונה למשטרה קובעת כיצד תטופל התלונה וכן ההחלטה לפתוח בחקירה או לא לקבל את התלונה. על מנת שתלונתכם תזכה לתשומת הלב הראויה ולא תידחה על הסף, ותהיו בטוחים שהאחראים לפגיעה בכם נענשים בהתאם, מומלץ לדבר עם עורך דין פלילי בעל ידע וניסיון.

האם אתם מבולבלים מה לעשות בגלל פשע שבוצע נגדכם?

אם סבלתם עקב עבירה שבוצעה נגדכם ואתה מבולבלים, מתוסכלים ומתלבטים איך עליך להגיב – אתם לא צריכים להתמודד עם הספקות והשאלות בעצמכם. פנו אלינו באופן מיידי לפגישת ייעוץ ונשמח לעמוד לרשותכם ולספק לכם ייעוץ ופתרונות מקצועיים מותאמים. משרדנו מעניק ייעוץ וייצוג משפטי לנאשמים, חשודים ונפגעי עבירה ושומר במסירות על זכויותיהם והאינטרסים שלהם תוך  כדי שאנו נלחמים ללא הרף וללא פשרות בכל השיטות עד להשגת היעדים לשביעות רצונכם המלאה. . תהליך ההפניה אינו מצריך התחייבות מצדכם. סודיות מוחלטת מובטחת.

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

מוזמנים לשתף את המידע

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

פרטי התקשרות

פירמת עורכי דין פלילית - יפעת כהן

סניף חיפה: אח״י אילת 15
סניף תל אביב: בניין ב.ס.ר 3,  קומה 23

בואו נדבר

1
היי. איך אוכל לעזור לכם? (מענה אנושי)