עורך דין פלילי פועל גם למטרות שיקום נאשם בעבירות פליליות

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

נאשם העומד בפני הגשת כתב אישום פלילי כנגדו, יכול לדרוש בחלק מהמקרים את שחרורו ממעצר לצרכי ומטרות שיקום. סוגיית השחרור ממעצר לצרכי שיקום עולה במקרים בהם העצור/נאשם סובל מהתמכרות לסמים או אלכוהול, ובשל התמכרות זו הוא ביצע את העבירות המיוחסות לו. יחד עם זאת, חשוב לציין ולהבהיר שבתי המשפט אינם מתירים בקלות את נושא השחרור לצרכי גמילה ושיקום, וזאת למעט מקרים בהם נסיבות המקרה נבחנות לעומק על ידי בית המשפט.

עורך דין פלילי פועל גם למטרות שיקום נאשם בעבירות פליליותעורך דין פלילי המתמחה בניהול הליכים פליליים המתנהלים כנגד חשודים ו/או נאשמים הסובלים מהתמכרות לסמים או אלכוהול, פועל בין היתר לשחרור העצור/נאשם מבית המעצר למטרות שיקום.

החלטת בית המשפט בנוגע לשחרור העצור/נאשם למטרות שיקום, נקבעת בין היתר בהתאם לעברו הפלילי של הנאשם, חומרת העבירה בגינה הוא נעצר, התאמת הנאשם להליך הגמילה המיועד וסיכוי הצלחת תהליך השיקום, נסיבות חייו האישיות של הנאשם, התועלת הציבורית מדבר שיקומו של העצור/נאשם ושיקולים נוספים הנבחנים על ידי בית המשפט.  בחלק גדול מהמקרים, בית המשפט אומנם פוסק כי תהליך הגמילה צריך להתנהל במקביל לריצוי עונש המאסר, אך יחד עם זאת ישנם מקרים חריגים בהם בית המשפט מתיר את שחרורו של הנאשם לצרכי שיקום וגמילה.

עורך דין פלילי למטרות שיקום נאשמים בעבירות פליליות

עו"ד פלילי המתמחה בנושא שיקום נאשמים בעבירות פליליות, מודע היטב למערכת השיקולים הנבחנת על ידי בית המשפט, ובהתאם לנסיבות המקרה הוא פועל למטרות שחרור העצור/נאשם והובלתו להליך שיקום. בית המשפט מורה על שחרור נאשמים לגמילה בכל אותם מקרים הוא סבור שסיכויי השיקום והגמילה הינם גבוהים או בכל אותם מקרים בהם בית המשפט מגיע למסקנה כי הליך השיקום מהווה מענה למסוכנות הנאשם.

עורכי הדין הפליליים העוסקים ומתמחים בנושא, מנסים לשכנע את בית המשפט בדבר היתרונות הנלווים להליך שחרורו של הנאשם למטרות שיקום, וזאת בהתאם לנסיבות המקרה והשיקולים המשוקללים על ידי בית המשפט לצורך קבלת החלטה בעניין. החלטתו של בית המשפט נסמכת לרוב על המלצות האמור בתסקיר שירות המבחן בעניינו של הנאשם ובית משפט במגוון השיקולים הרלוונטיים, שוקל מצבו האישי של הנאשם, רצונו להשתלב בהליך, עברו הפלילי, מסוכנותו וכיוצא.

שיקום בעבירות סמים

חלק מהתיקים הפליליים הנפתחים בגין עבירות סמים עתידים להיסגר למטרות שיקום, כאשר שולב הנאשם במסגרות טיפוליות שיקומיות וכאשר נאשם נתרם מתהליך טיפולי אותו הוא עבר באמצעות השתלבות במסגרות השונות אליהם ינותב בד בבד עם ניהול ההליך הפלילי בעניינו.  כיום, עם החלת הרפורמה בכל הנוגע לתיקים פליליים הנפתחים בגין שימוש והחזקה של סמים אסורים ובמיוחד סמים קלים, מערכת המשפט מקלה יותר מבעבר בכל הנוגע לשחרור הנאשם וסגירת התיק הפלילי העומד כנגדו למטרות שיקום בעבירות סמים. יחד עם זאת, כל מקרה נבחן לגופו, ורק באמצעות עורך דין פלילי בקריות ובצפון העוסק ומתמחה בנושא ובקיא בתום ספיציפי זה תוכלו לפעול לקידום ההליך תוך התווית הליכי שיקום וטיפול.

בדומה לכל עבירה פלילית אחרת בה אתם נחשדים או מואשמים, גם בתחום עבירות הסמים, חשוב ומומלץ להיוועץ עם עורך הדין הפלילי כבר בשלבים המקדימים של המעצר והחקירה.

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

מוזמנים לשתף את המידע

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

פרטי התקשרות

פירמת עורכי דין פלילית - יפעת כהן

סניף חיפה: אח״י אילת 15
סניף תל אביב: בניין ב.ס.ר 3,  קומה 23

בואו נדבר

1
היי. איך אוכל לעזור לכם? (מענה אנושי)