סוגי אלימות במשפחה

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

עבירות אלימות במשפחה הינן עבירות קשות, בייחוד כאשר מתרחשות בתא המשפחתי שאמור להיות התא השמור מכל והבטוח ביותר על ידי בני המשפחה.

סוגי אלימות במשפחהאלימות במשפחה יכולה לבוא לידי ביטוי בכמה נדבכים – אלימות מילולית, אלימות נפשית ואלימות פיזית.

כאשר מדובר בתא המשפחתי על מנת שההגדרה תהיה מתאימה לסוגיית ה"אלימות במשפחה" צריכה העבירה להיעשות בבן המשפחה אחד במשנהו. אין המשנה אם נעשתה האלימות בין ההורים, בין האחים או בין הורה לבנו, האלימות תחשב לאלימות במשפחה והשינוי יהיה בחומרתה של העבירה בהתאם לסעיפי החוק המצויים בדין הפלילי.

אילו התנהגויות נכנסות בגדר אלימות במשפחה ?

אלימות בין בני זוג – האלימות במשפחה יכולה לנבוע מהצורך של האחד לשלוט במשנהו, קנאה, הרצון להכניע את בן הזוג ולהרגיש כי הוא נשלט על ידו. במקרה זה לרוב, הצורך בשליטה נובע מתחושה של רגשי נחיתות, אי הערכה עצמית או חולשה המכוננת בקרבו של בן הזוג המתעלל.

במצב זה יכול שהאלימות המינית תבוא ליידי ביטוי ב- אונס, כפייה/פגיעה מינית, הטרדות, איומים, הצרת צעדים (הגבלת המרחב האישי של בן הזוג), השפלות, מעקבים, בידוד חברתי, איומים/ניסיון רצח וכו'.

אלימות בין הורה לילדו -האלימות יכולה לנבוע מהתלות של הילד בהורהו, חוסר האונים של הילד, הצורך לתשומת לב ודרישת צרכים מן ההורה בעודו  חסר יכולת להעניק זאת לילדו.

ישנם מקרים בהם ההתעללות של ההורה מקורה בילדותו, ישנה האפשרות כי כך הוריו נהגו בו/אחיו בהתעללות ואלו הכלים שרכש ההורה בקטנותו. כמו כן ישנם מקרים בהם ההורה מאמין כי זו הדרך "לחנך" או סתם רגשי כעס ועוינות כלפי הילד.

האלימות בילד יכולה לבוא ליידי ביטוי- בפגיעות פיזיות, רגשיות- השפלה, הזנחה, פגיעה מינית.

אלימות בין אחים – אלימות בין אחים מתפרשת כבעייתית מכיוון שכאשר האחים נוהגים באלימות האלימות יכולה להתפרש על ידי ההורים כמעין "משחק" בין אחים או כמעין "ריב" חולף שאין צורך בהתייחסות ממשית אליו. מצב זה בעייתי מכיוון שהילד החשוף לפגיעה מרגיש שאינו מוגן ואין לו על מי להישען דבר העלול להכביר את ההתעללות בו.

האלימות בין האחים יכולה לבוא ליידי ביטוי – בפגיעות פיזיות, רגשיות ומיניות .

 מדוע חשוב לנהל את ההליך מול עורך דין פלילי המתמחה בעבירות אלימות במשפחה?

חוק העונשין מסדיר את סעיפי העבירות הנוגעות לאלימות במשפחה. אלימות במשפחה כשלעצמה הינה חמורה והעובר עליה צפוי לענישה ואף למאסר. כאשר מדובר באלימות הנעשית במשפחה העובר על העבירה צפוי לעונש כפול שכן חומרת העבירה היא כבדה וקשה הרבה יותר.

אלימות במשפחה ובייחוד עבירות מין הנעשות במשפחה עלולות להשאיר כתם כבד עבור החשוד / הנאשם במעשה. במצב מעין זה האפשרות כי החשוד / הנאשם יוכל להמשיך לנהל אורח חיים תקין ולחזור לחייו הנורמטיביים הינו קלוש ואף אינו אפשרי הן עקב המצב הנפשי שייגרם לנאשם / החשוד מן ההליך ואף מהרשעה צפויה, והן מן המצב העתידי החומרי / כלכלי העלול לשבש את אורח חיי הנאשם ולגרום לפיטורין ממקום עבודתו ופגיעה בפרנסתו.

משרדנו מתמחה בעבירות במשפחה ובייחוד בעבירות מין הנעשות במשפחה וזאת על מנת שבבוא העת החשוד לא יסיים את התיק הנפתח נגדו בהרשעה. עורך דין פלילי בקריות יפעת כהן ייצגה שורה של תיקים הכוללים התעללות בבן משפחה והשכילה להביא לאי הרשעה ואף לזיכוי בתיקים אלה. הייצוג כולל בחובו הדרכה של הנאשם / החשוד לאורך כל ההליך הפלילי והתווית צעדיו כיצד לנהוג בהליך עצמו משלב חקירתו ועד שלב העדתתו בבית המשפט וסיום ההליך.

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

מוזמנים לשתף את המידע

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

פרטי התקשרות

פירמת עורכי דין פלילית - יפעת כהן

סניף חיפה: אח״י אילת 15
סניף תל אביב: בניין ב.ס.ר 3,  קומה 23

בואו נדבר

1
היי. איך אוכל לעזור לכם? (מענה אנושי)