פרקליט המדינה: הנחיה חדשה תצמצם את מספר בקשות המעצר של המשטרה

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

על פי הנחיה חדשה מאת פרקליט המדינה, בתיקים אשר בהם ניתן יהיה להשיג את תכליתו של המעצר תוך פגיעה פחותה בחירות הנאשם – יילקחו בחשבון חלופות אחרות שאינן כוללות מעצר בכלא.

הוראת מדיניות חדשה שניסח פרקליט המדינה עמית איסמן עשויה להפחית היד הקלה בה נוקטת המשטרה בבקשות מעצר עד תום ההליכים.. ההנחיות קובעות כי על התובע לקבוע לפני המועד האם מדובר במצב המחייב מעצר, בהתאם לרשימת הגורמים וההנחיות.

חלופת מעצר

על פי ההוראה במקרים בהם המניע למעצר יכול להתבצע בדרכים שאינן פוגעות בזכויות החשוד יש להבהיר זאת לפני הדיון, ובמידה והתנאים מאפשרים זאת תוכל הפרקליטות לקבל חלופה. פתרון שאינו כרוך במעצר אסירים.

החוק המסדיר בקשות למעצר עד תום ההליכים קובע מספר תנאים למעצר של נאשם שהוגש נגדו כתב אישום עד תום המשפט: ראיות לכאורה להוכחת אשמה, אחת מעילות המעצר אשר קבועות בחוק או שלא ניתן להשיג את מטרתו של המעצר באמצעות שחרור בערובה או אישור אלקטרוני, שפגיעתם בחירותו של הנאשם הינה פחותה.

על פי מידע שנמסר ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, מחלקת התביעות המשטרתית הגישה למעלה מ-14,000 בקשות למעצר עד לתום ההליכים בשנת 2020. אמנם מדובר בירידה משנים קודמות, אך עדיין מדובר בנתון גבוה.

שר המשפטים גדעון סער כתב לפני כחודש ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, ובו העלה ביקורת קשה על מספר הבקשות שמגישה התביעה המשטרתית המנהלת את רוב כתבי האישום שמוגשים נגד אזרחי ישראל. לטענתו,

היחידה מנצלת יתר על המידה את האפשרות לעצור אזרחים עד תום ההליכים ומנהלת את ההליכים בהיעדר שקיפות וללא פיקוח הולם. "למדיניות ולנהלי היחידה יש ​​השפעה משמעותית על עומס בתי המשפט", קבע שר המשפטים במכתבו וציין כי המשטרה פוגעת בחירות החשודים והנאשמים ובתכלית והיעילות של ההליך הפלילי כולו. לשם המחשה, אמר סער כי הפרקליטות, המטפלת במקרים חמורים יותר, כדוגמת עבירות אונס ורצח, מגישה בקשות מעצר עד תום ההליכים בכ-54% מהמקרים.

 

זקוקים לעזרה בהגשת חלופת מעצר?  הנכם צריכים עורך דין פלילי בקריות מנוסה ומקצועי אשר יילחם עבורכם. צרו קשר מיידי וקבלו ייעוץ משפטי ראשוני ללא עלות. ליווי החל מהרגע הראשון ללא פשרות.

 

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

מוזמנים לשתף את המידע

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

פרטי התקשרות

פירמת עורכי דין פלילית - יפעת כהן

סניף חיפה: אח״י אילת 15
סניף תל אביב: בניין ב.ס.ר 3,  קומה 23

בואו נדבר

1
היי. איך אוכל לעזור לכם? (מענה אנושי)