כל מה שצריך וחשוב לדעת על הליך גילוי מרצון

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

עבירות מס הן עבירות פליליות לכל דבר ועניין וכנגד כל אדם הנחשד ו/או מואשם בביצוע עבירת מס כזו או אחרת נפתח הליך פלילי במסגרתו הוא עלול למצוא את עצמו מאחורי סורג ובריח בהתאם לנסיבות וחומרת העבירה, וזאת בנוסף לנקיטת אמצעי ענישה נוספים הכוללים: מאסר על תנאי, עבודות שירות, תשלום קנסות מנהליים ועוד. 

גילוי מרצון

על מנת להיאבק בעבירות המס השונות, רשות המיסים הנהיגה בשנת 2005 הליך המכונה: ניהול גילוי מרצון במסגרתו עומדת האפשרות לכל אדם שביצע עבירת מס לתקן את הדיווח אותו הוא הגיש לרשויות המס ולשלם לרשויות המס את המס הנדרש בהתאם להכנסות שלא דווחו בפועל. באמצעות הליך גילוי מרצון, רשות המיסים מעודדת את עברייני המס לתקן את הליקויים שבוצעו מלכתחילה, לשלם את המס המחויב בחוק ובכך להימנע מנקיטת הליכים פלילים כנגדם. 

נוהל גילוי מרצון עד סוף שנת 2019 ומאז ועד היום

עד סוף שנת 2019, רשות המיסים הגדירה שלושה מסלולים שונים באמצעותם ניתן היה לתקן את דיווחי המס ושלם את המס הנדרש במסגרת נוהל גילוי מרצון וביניהם: 

  • המסלול האנונימי במסגרתו ניתן היה לפנות למחלקת חקירות ברשות המיסים לצורך קיומו של נוהל גילוי מרצון, ורק לאחר בירור הפנייה והשגת הסכם עקרוני עם פקיד השומה, זהותו של הפונה הייתה נחשפת בפני פקיד השומה. 
  • המסלול המקוצר המיועד לצרכי דיווח על היקף הון נמוך מ-2 מיליון ₪, כאשר ההכנסה החייבת נמוכה מ-500 אלף שקל. במסלול זה הפנייה נעשית תוך חשיפת שמו של הפונה מההתחלה. 
  • המסלול הרגיל במסגרתו הפונה לנוהל גילוי מרצון חושף מהשלב הראשון את שמו, הכנסותיו ומידע על נכסיו.

בתחילת שנת 2020 בוטל המסלול האנונימי ונוהל גילוי מרצון במתכונת זו אינה קיימת עוד. יחד עם זאת, גם היום ניתן לפנות למחלקת החקירות של רשות המיסים לצורך קיומו של ההליך במסגרת הליך מיוחד המאפשר הימנעות מחשיפת שמו של האדם המעוניין בהליך. פנייה זו חשוב שתעשה באמצעות עורך דין פלילי המייצג את הלקוח ומתמחה בדיני מיסים בין היתר, וזאת על מנת למזער ככל הניתן נזקים העלולים להיגרם למיוצג ולמטרות השגת חסינות בפני הליך פלילי והעמדה לדין. 

יפעת כהן – פירמת עורך דין פלילית המתמחה בעבירות מס 

ביצעתם עבירת דיווח על ההכנסות לצורך הימנעות מתשלום מס מלא או חלקי? מעוניינים להסדיר את ענייניכם אל מול רשות המיסים באמצעות נוהל גילוי מרצון? אצלנו תוכלו להסתייע בשירותיה של עורך דין פלילי בקריות יפעת כהן המתמחה בייצוג מבצעי עבירות מס מכל סוג ובכל סדר גודל. במסגרת השירות, מובטחת לכם מעטפת משפטית מורחבת המאפשרת לכם להתמודד עם כל ההיבטים המשפטיים הנלווים לתחום עבירות המס והשלכותיהן הפליליות. למידע נוסף בנושא צרו איתנו קשר עוד היום. 

 

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

מוזמנים לשתף את המידע

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

פרטי התקשרות

פירמת עורכי דין פלילית - יפעת כהן

סניף חיפה: אח״י אילת 15
סניף תל אביב: בניין ב.ס.ר 3,  קומה 23

בואו נדבר

1
היי. איך אוכל לעזור לכם? (מענה אנושי)