מחיקת רישום פלילי

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

האם יש לך עבר פלילי או רישום פלילי? הנה כמה פרטים חשובים בדרך למחיקת הרישום.

תחילה עליך להבין את ההבדל בין רישום פלילי לרישום משטרתי.

רישום פלילי מתייחס למקרה בו הוגש כתב אישום לבית המשפט, ואו שהנאשם הורשע, או שהמשפט נעצר בשל עצירת הליכים כגון הגנת אי שפיות, או אי הרשעה במשפט.

מחיקת רישום פלילי

ברישום משטרתי מדובר בתיקי חקירה שנסגרו מסיבות שונות. למשל במידה והמשטרה תחליט שאין מקום להגשת כתב אישום אזי התיק ייסגר. יחד עם זאת, למרות שהתיק נסגר הוא לא נעלם ועדיין יש תיעוד עליו.

משטרת ישראל מנהלת רישום לכל אדם בעל עבר פלילי. זה כולל את ההרשעה, העונשים וההיסטוריה הפלילית הכוללת של האדם, כולל תיקים שנסגרו מהסיבות הבאות:
– היעדר עניין לציבור
– אין מספיק ראיות
– חוסר אשמה

לכל אדם הזכות לקבל עותק מהרישום הפלילי שלו. הדבר היחיד שהוא צריך לעשות כדי לקבל עותק של הרישום הפלילי שלך הוא להביא תעודת זהות לתחנת המשטרה.

אילו מגבלות קיימות עבור אדם עם עבר פלילי?

אנשים עם עבר פלילי צריכים לעשות כל שביכולתם כדי להסיר אותו. רישום פלילי עלול להקשות על ההתקדמות שלהם הן בחיים האישיים והן בחיים המקצועיים. עדויות רבות מראות כי רישומים פליליים עלולים להקשות על קבלת עבודה, לעכב צמיחה אישית ולגרום להערכה עצמית נמוכה. אדם עם הרשעה לא יכול לעסוק בראיית חשבון או בעריכת דין לפני שתסתיים תקופת המחיקה מכוח החוק או מכוח החנינה.
כמו כן אדם בעל עבר פלילי לא יורשה לאמץ ילדים (אם ירצה) או לנסוע למדינות שבהן הכניסה מותנית בהשגת אשרות (כמו ארצות הברית). אדם זה עלול להתקשות בקבלת רישיון לרכב ציבורי, לעבודות ציבוריות או אישור להחזיק אקדח.

מה הסיכוי שהרישום הפלילי יימחק?

על מנת להעריך את הסיכוי למחיקת רישום פלילי, עליך להבין את העובדות ואת הראיות הקיימות, ולאחר מכן, ניתן יהיה לגבש אסטרטגיה למחיקת הרישום הפלילי.

מה אתה יכול לעשות כדי למחוק רישום פלילי מהעבר שלך?

יש הרבה דרכים לעשות דברים, לכן חשוב שתעשה רק את הדבר הנכון.
לאחר שהצלחנו לסווג את הרישום ולהבין אם הרישום הוא רישום משטרתי או פלילי. נבדוק כמה רישומים פליליים יש ולאחר מכן נוכל להתחיל בתהליך המחיקה.

כאמור בקשות למחיקת רישום פלילי או עבר פלילי יכולות להיעשות או מכוח זמן (לפחות 17 שנים על פי חוק) ו/או מכוח החנינה שניתנה לנשיא המדינה.

מאחר והזמן הנדרש למחיקת רישום פלילי מכוח החוק הוא ארוך מאד ועלול לגרום לנזק אמיתי, מומלץ לשכור עורך דין פלילי שיעזור לכם להגיש בקשה לחנינה לנשיא המדינה אשר לו יש את הסמכות לצמצם את תקופת ההמתנה למחיקה.
הכנת בקשת חנינה היא משימה מורכבת ולכן חשוב שהעבודה תיעשה על ידי עורך דין מנוסה בטיפול בעניינים מסוג זה. כל מילה במסמך יכולה לעשות את ההבדל בין מתן חנינה או סירוב לה. בעוד שניסיון וותק הם בעלי ערך בתחומי חיים רבים, הם יכולים להיות מכריעים כשמגיע הזמן להשתחרר מהרשעה ולחזור לשגרת היומיום שלך.

האם ניתן למחוק רישום פלילי באופן אוטומטי?

לאחר תום תקופת ההתיישנות, ניתן למחוק את הרישום. אך רוב האנשים יעדיפו למחוק את הרישום שלהם לפני שתוקפו יפוג. כאמור הסיבה לכך היא שללא הרישום הפלילי הם יוכלו להמשיך בשגרת חייהם. עורך דין פלילי יכול לסייע לך לבקש מחיקת הרישום הפלילי שלך.

מה הטעם בבקשת המחיקה מרישומי המשטרה?

מאחר ועל פי מאגרי המידע של המשטרה, ישנם רישומים של כל העבירות הפליליות שאדם ביצע.
אדם עשוי להיות מופתע לגלות כי קיים רישום פנימי של תיקים פליליים סגורים בתוך מאגרי המידע של המשטרה.
למשל כאשר שוטר רשאי לעכב אדם כדי לוודא את זהותו או לבדוק את רישיונו.
וברגע שהשוטר יאמת את זהות האדם העומד מולו והעבר הפלילי של אותו אדם ייחשף, יכול השוטר להשתמש במידע כדי לבצע חיפוש לא חוקי על האדם או ברכבו

כיצד ניתן למחוק רישום משטרתי

במטה הארצי של משטרת ישראל יש מדור מידע פלילי אליו ניתן לפנות בדואר.
תיקים סגורים יכולים להימחק על ידי ראש האגף לחקירות ומודיעין במשטרת ישראל או קצין בדרגת סגן ניצב.
כאשר מוגשת בקשת מחיקה ישקלו מספר גורמים בחשבון.

כמות הרישומים הפליליים שיש לפונה, סוג העבירה אותה הוא מתבקש למחוק וחומרתה ונסיבותיו האישיות.

בקשה למחיקת רישום משטרתי נגד פלוני תהיה אפקטיבית יותר כאשר תוגש באמצעות עורך דין פלילי מאשר כאשר אדם יפנה בצורה עצמאית.

עורך דין פלילי מנוסה יוכל לכתוב בקשה בשפה משפטית תוך פירוט כל הקריטריונים שיש לקחת בחשבון בעת הגשת בקשות מסוג זה. הוא יצרף את כל המסמכים הדרושים ויאזן בין הנסיבות האישיות של המבקש לבין היבטים המשפטיים והראייתיים.

זקוקים לשירות עורך דין פלילי?

משרד עורך דין פלילי בקריות ובצפון יפעת כהן הינו משרד העוסק בתחום הפלילי בלבד ויש לו את הידע המשפטי כמו גם פרקטיקה בניהול הליך פלילי כנגד חשוד או נאשם. פנו אלינו עוד היום ונשמח לעזור לכם בתהליך מחיקת רישום פלילי.

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

מוזמנים לשתף את המידע

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

פרטי התקשרות

פירמת עורכי דין פלילית - יפעת כהן

סניף חיפה: אח״י אילת 15
סניף תל אביב: בניין ב.ס.ר 3,  קומה 23

בואו נדבר

1
היי. איך אוכל לעזור לכם? (מענה אנושי)