כל מה שצריך וחשוב לדעת על צו למניעת הטרדה מאיימת

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

מהי הטרדה מאיימת? מהו צו למניעת הטרדה מאיימת ומהם התנאים לקיומו? על כך ועוד בעמוד שלפניכם. 

החוק למניעת הטרדה מאיימת המונהג במדינת ישראל מאז שנת 2001 מגדיר מהי הגדרה מאיימת באופן הבא: "הטרדתו של אדם בידי אחר בכל דרך שהיא או תוך נקיטת איומים כלפיו, בנסיבות הנותנות בסיס סביר להניח כי המטריד או המאיים עלול לשוב ולפגוע בשלוות החיים, בפרטיות ובחירות שם האדם או כי הוא עלול לפגוע בגופו" 

הטרדה מאיימת

אם כך, מהו צו למניעת הטרדה מאיימת? 

החוק למניעת הטרדה מאיימת נחקק מלכתחילה על מנת להגן על כל אדם המתמודד עם פגיעה כזו או אחרת בשלוות חייו, פרטיותו וחירותו בידי אדם אחר. כפועל יוצא מכך, החוק מאפשר לבתי המשפט להוציא צו למניעת הטרדה מאיימת המופנה כנגד האדם הפוגע, וזאת על מנת למנוע את המצבים הבאים:

  • הטרדת הנפגע בכל דרך ובכל מקום 
  • איום מפורש על הנפגע
  • פגיעה בפרטיותו של הנפגע במסגרת התחקות אחר מעשיו ו/או תנועותיו 
  • יצירת קשר עם הנפגע בכל דרך אפשרית 
  • הימצאות הפוגע במקום בו הנפגע נוהג להימצא בדרך קבע 
  • החזקת נשק על ידי הפוגע

חשוב לציין שהוצאת צו למניעת הטרדה מאיימת מתאפשרת אך ורק במקרים בהם בית המשפט ישתכנע כי מדובר בהטרדה מאיימת המחייבת הגנה מיידית על הצד הנפגע, כאשר תוקף הצו מוגבל לתקופה של שישה חודשים אותה בית המשפט רשאי לחזור ולהאריך במידת הצורך ובתנאי שתוקפו המרבי של הצו לא יעלה על שנה. יחד עם זאת, בסמכות בית המשפט לקבוע כי נדרשת הארכה נוספת של הצו לתקופת כוללת שלא תעלה על 24 חודשים. 

הפרת צו למניעת הטרדה מאיימת – מה חשוב לדעת? 

הפרת צו למניעת הטרדה מאיימת מהווה עילה למעצר האדם שכנגדו הוצא הצו, כאשר הפרת הצו מהווה הפרת הוראה חוקית לפי סעיף 287 ב' בחוק העונשין. 

הוצאת צו למניעת הטרדה מאיימת – כיצד? 

בדומה לכל תהליך אחר המחייב התנהלות אל מול בתי המשפט, גם הליך הוצאה של צו למניעת הטרדה מאיימת, מומלץ שייעשה באמצעות ליווי משפטי של עורך דין פלילי המתמחה בנושא, וזאת על מנת להגדיל את סיכויי קבלת הצו כנגד הגורם המאיים. הליך הוצאת הצו מתחיל בהגשת טופס בקשה במעמד צד אחד לבית משפט השלום ונמשך בקיומו של דיון במעמד צד אחד. שימו לב- במקרים בהם ניתן צו זמני, בית המשפט נדרש לקיומו של דיון במעמד שני הצדדים (הצד המטריד והצד הנפגע) וזאת תוך 7 ימים מיום הוצאות הצו הזמני. 

חווים או מתמודדים עם הטרדה מאיימת מכל סוג ובכל דרך אפשרית? זה הזמן ליצירת קשר עם יפעת קשר – עורך דין פלילי בקריות ולהבטיח לעצמכם הגנה משפטית מרבית במסגרת ליווי משפטי לצרכי הוצאת צו למניעת הטרדה מאיימת. 

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

מוזמנים לשתף את המידע

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

פרטי התקשרות

פירמת עורכי דין פלילית - יפעת כהן

סניף חיפה: אח״י אילת 15
סניף תל אביב: בניין ב.ס.ר 3,  קומה 23

בואו נדבר

1
היי. איך אוכל לעזור לכם? (מענה אנושי)