חיסיון עורך דין פלילי – לקוח

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

 

מהו חיסיון עורך דין פלילי – לקוח? מהן מטרות החיסיון ובאילו מקרים החיסיון חדל מלהתקיים? על כך ועד במאמר שלפניכם.

חיסיון עורך דין פלילי - לקוחעורך דין פלילי אמון על ליווי וייצוג הלקוח לאורך כל ההליך הפלילי המתנהל כנגדו, ועל מנת לאפשר לכל אחד ואחת מלקוחותיו של עורך הדין הפלילי לחשוף בפניו את גרסתו המלאה והמדויקת ביותר בכל הנוגע לעבירה המיוחסת לו, מונהג בישראל עיקרון החיסיון במסגרתו עורך הדין חייב (על פי חוק) לשמור בסודיות את כל המידע שיוצג בפניו על ידי כל אחד ואחת מלקוחותיו. חיסיון עורך דין –לקוח הוא אחד מהמאפיינים הייחודים של מקצוע עריכת הדין, כאשר עיקרון זה הינו בעלת חשיבות מכרעת בכל הנוגע לליווי וייעוץ משפטי על ידי עורך דין פלילי בתחומי המשפט הפלילי.

חשוב לדעת: עיקרון החיסיון עורך דין –לקוח, תקף גם לכל עובדי משרד עורכי הדין בו אתם מיוצגים, כאשר כל אחד ואחת מעובדי המשרד מחויבים בשמירה על סודיות המידע אליו הם נחשפים במסגרת עבודתם.

מטרות החיסיון עורך דין פלילי – לקוח

המטרה העיקרית של חיסיון עורך דין –לקוח, היא לאפשר לכל לקוח להציע בפני עורך הדין את גרסתו המלאה והמדויקת ביותר בכל הנוגע לעניינו המשפטי, וזאת באופן כנה וגלוי לב ומבלי לחשוש לכך שהמידע אותו הוא מוסר לעורך הדין יוכל לשמש כנגדו. מטרה נוספת של עיקרון החיסיון היא לאפשר לעורך הדין להתוות קו הגנה התואם את המידע המצוי ברשותו ואשר נמסר לידיו על ידי הלקוח באופן כנה וגלוי לב.

על פי עקרון החיסיון, כל מסמך או מידע המצוי ברשותו של עורך הדין בנוגע לענייניהם המשפטיים של לקוחותיו, מוגן מפני תפיסה או חיפוש מצד רשויות המדינה וכל גורם אחר. בתחום המשפט הפלילי, עיקרון החיסיון מהווה אבן יסוד בכל הנוגע ליצירת האינטראקציה הנכונה והמיטבית ביותר בין עורך דין פלילי לכל אחד ואחת מלקוחותיו, וזאת לצרכי ניהול מיטבי של ההליך הפלילי על ידי עורך הדין לאורך כל שלביו ועל כל היבטיו המשפטיים.

באילו מקרים חדל חיסיון עו"ד פלילי – לקוח מלהתקיים?

באופן עקרוני, חיסיון עורך דין-לקוח איננו חדל מלהתקיים גם לאחר תום ההליכים המשפטיים כנגד כל אחד ואחת מלקוחותיו של עורך הדין, וגם לאחר תקופת ריצוי העונש במקרים של הרשעה. יחד עם זאת, המידע החסוי הנמסר לעורך הדין יוכל להיחשף בהוראתו המפורשת של הלקוח.

כמו כן, עורך הדין מחויב בהפרת עיקרון החיסיון במקרים בהם אחד או אחת מלקוחותיו חושפים בפניו מידע כי בכוונתם לבצע דבר עבירה. במקרים אלו, עורך הדין מחויב במסירת המידע לרשויות הרלוונטיות, וזאת לצרכי מניעת ביצוע העבירה.

מקרה נוסף בו עיקרון החיסיון יכול להיות חדל מלהתקיים כולל את כל אותם מקרים בהם מוגשת תביעה מצידו של עורך הדין כנגד הלקוח, וזאת בעניין שכר הטרחה לו הוא זכאי ואשר איננו שולם על ידי הלקוח.

 

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

מוזמנים לשתף את המידע

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

פרטי התקשרות

פירמת עורכי דין פלילית - יפעת כהן

סניף חיפה: אח״י אילת 15
סניף תל אביב: בניין ב.ס.ר 3,  קומה 23

בואו נדבר

1
היי. איך אוכל לעזור לכם? (מענה אנושי)