מהי הטרדה מינית

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

הטרדה מינית היא מושג שכולל בתוכו מעשים שונים פיזיים או מילוליים כלפי אדם אחר , מעשים בעלי אופי מיני שאינם רצויים על ידי האדם השני. הטרדה מינית היא פגיעה בכבודו של אדם אחר ובחירות שלו מה שיכול להיות ממעשים מגונים ועד להשפלה וביזוי על רקע מיני. יש לא מעט תחום אפור בכל מה שקשור בהטרדה מינית ויש לא מעט אנשים שמבלבלים בין חיזור ואהבה לבין הטרדות. בשנים האחרונות יש התעסקות מרובה בעניין וחלק גדול ממנה הוא התעסקות תקשורתית בעיקר בגלל חשיפות שונות של מקרים החשודים כהטרדה על ידי אנשים מפורסמים.

מהי הטרדה מיניתהחוק בישראל קובע כמה התנהגויות שמהוות הטרדה מינית:

  • התייחסות לאדם בצורה משפילה על רקע מיני לרבות כמובן התייחסות משפילה על רקע נטיות מיניות.
  • מעשים מגונים שונים כשהמוטרד אינו מסכים לאותם מעשים, מעשים שנועדו לגירוי וסיפוק המבצע שלהם.
  • התייחסות חוזרת ונשנית כלפי בן אדם אשר מתמקדת במיניות שלו, כשהמוטרד מראה בצורה ברורה שאינו מעוניין באותה התנהגות. חשוב לציין שכשמדובר בהתנהגות כלפי אדם בעלת אופי מיני תוך ניצול יחסי מרות מה שאומר מנהל, מורה, מטפל וכדומה, המוטרד אינו צריך להראות את התנגדותו למעשים.
  • כל סחיטה באיומים שקשורה במעשים בעלי אופי מיני.
  • התנהגות נוספת שנכנסה לחוק רק בשנת 2014 – הפצת תמונות או סרטונים עם אופי מיני ברשת האינטרנט כמובן ללא רשותו של האדם המוטרד.

יש כמובן לא מעט הגדרות שנתונות לפרשנויות כאלו ואחרות כמו גם התנהגויות שונות, האם הן בעלות אופי מיני או לא, כך לדוגמא, מהן התייחסויות המופנות לאדם המתמקדות במיניותו? מהם יחסי מרות? מהי מסגרת יחסי עבודה? מה מוגדר כמעשה חיבה ומה מעבר לזה? מהי הצעה בעלת אופי מיני? יש אם כן לא מעט אי בהירות בכל הקשור בהתנהגויות בעלות אופי מיני והחוק מפרט את ההגדרות הרלוונטיות. ולכל התנהגות וסוג של הטרדה יש את העונש שלה הקבוע בחוק. כעיקרון ניתן לומר שכל מגע שאינו מוזמן, כל רמיזה או אמירה ואפילו בדיחה או העלבה בעלי אופי מיני עלולים להיחשב כהטרדה מינית.

מה עושה מי שנחשד בהטרדה מינית ?

התחום האפור אם כן בכל הקשור להטרדה מינית הוא רחב ולעיתים יש קושי רב להוכיח שאכן היתה הטרדה כזו. מי שנחשד בהטרדה מינית צריך להוכיח שכוונתו אינה היה בעלת אופי מיני, והדרך הנכונה לעשות את זה היא עם ייצוג של עורך דין פלילי מנוסה. עורך דין פלילי עם ניסיון בתיקים של הטרדה מינית יודע את רזי החוק ומכיר את ההגדרות השונות, והוא זה שיוכל לחלץ את החשוד מהמצב אליו הוא נקלע. אם נחשדתם בעבירה כזו, שמרו כל ראיה שיש לכם שסותרת את הטענה להטרדה מינית ופנו בהקדם לייעוץ משפטי של עורך דין פלילי בעל ניסיון.

 

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

מוזמנים לשתף את המידע

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

פרטי התקשרות

פירמת עורכי דין פלילית - יפעת כהן

סניף חיפה: אח״י אילת 15
סניף תל אביב: בניין ב.ס.ר 3,  קומה 23

בואו נדבר

1
היי. איך אוכל לעזור לכם? (מענה אנושי)