תיק פלילי ייבוא סמים מסוג קוקאין

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

כנגד הנאשמים הוגש כתב אישום בגין קשירת קשר לביצוע פשע וייבוא סם מסוכן מסוג קוקאין בכמות של 56 גרם והחזקה בו.

תיק פלילי יבוא סמים מסוג קוקאיןכתב אישום ובקשה למעצר עד תום הליכים בעבירת ייבוא סמים

בד בבד עם כתב אישום הוגשה גם בקשה למעצר עד תום הליכים בעניינם של הנאשמים בה פירטה המאשימה ראיותיה בתוך התיק ושברשותה האזנת סתר מיקרופונית שהותקנו ברכב מי מהנאשמים לאחר שקיבלה צו בית משפט לביצוע האזנות סתר, בה שוחחו על חבילת הסמים שאמורה להגיע בשיחות שהוקלטו. כמו כן הנאשמים קשרו עצמם ישירות למעשה בעודם מציינים במסגרת שיחה בניהם את מספר החבילה הצפויה להישלח מארה"ב לישראל ועל האפשרות שזו תעבור בדיקה במכס. בסוף השיחה הנאשמים דיברו על פרטים מוכמנים אודות החבילה, למשל העובדה שזו כוללת בתוכה תיק עטוף בניילון, ובתוך התיק נמצא הסם. עוד עולה מהאזנות הסתר שהנאשמים יבצעו את המשלוח באמצעות תא דואר של אדם פלוני ובכך קשרו עצמם ישירות לאירוע.

בהמשך לבקשת המאשימה לעצור את הנאשמים עד תום הליכים פירטה כי נסיבות ייבוא הסם לארץ בוצעו בתחכום ובתכנון שקדם לייבוא הסם תוך שימוש בפרטי פלוני ללא ידיעתו וסוג הסם שייבאו המשיבים שהינו קוקאין והכמות שלו אלה ביחד, יוצרות חשש ממשי כי שחרור הנאשמים יסכן את בטחון הציבור. יצוין כי לחובת שני הנאשמים עבר פלילי בגין עבירות סמים ואף לאחד מהם ישנו מאסר על תנאי תלוי ועומד.

שליחת הנאשם לתסקיר ודיון במעצר עד תום הליכים

משרדה של עורך דין פלילי בחיפה, יפעת כהן ומשרדו של עו"ד ציון שמעון ייצגו את הנאשמים במסגרת ההליך ובהמלצתם נשלחו הנאשמים לקבלת תסקיר מעצר. לאחר שהודרכו על ידי עורכי דינם באשר לאופן התנהגותם והתנהלותם מול קצין המבחן התרשם קצין המבחן שחלופת המעצר שהוצעה יכולה לאיין מסוכנות הנאשמים ולהיות ראויה עבורם.
במסגרת הדיון במעצר עד תום הליכים עלתה הצעה לפיה יש לסיים את התיק הפלילי, בטרם ישוחררו למעצר בית ולאחר תיקון שבוצע בכתב האישום במסגרת אותו דיון ובהמלצת עורכי דינם הודו הנאשמים בביצוע העבירות המיוחסות להם.

דיון הטיעונים לעונש – דיון בטרם גזר הדין

בדיון הטיעונים לעונש טענה המאשימה כי יש לגזור על הנאשמים עונש מאסר ארוך בהתאם למתחם הענישה המקובל ומנגד הציגה עו"ד יפעת כהן נסיבות חייו של הנאשם אותו ייצגה, השתלשלות האירועים בחייו והעובדה שמדובר במי שבמשך כמה שנים טובות לא הסתבך בפלילים, הינו בן 39 ולראשונה בחייו שוהה בתקופת מעצר כה ארוכה. עוד ציינה הסניגורית נסיבות אישיות בחייו של הנאשם וטענה כי לאור המקרים שפקדו את הנאשם החל זה להשתמש בסמים כיוון שהרגיש שעולמו חרב עליו, עוד טענה כי ייבוא הסם לא היה בכדי להפיצו אלא לשימושו. בהמשך הציגה עו"ד פלילי יפעת כהן פסיקה בעבירות דומות בהן נטה בית המשפט שלא להחמיר בענישה בעבירות ייבוא סמים.

גזר הדין בעבירות ייבוא סמים

במסגרת גזר הדין בעניינם של הנאשמים קבע בית המשפט המחוזי בחיפה, כבוד השופט יחיאל ליפשיץ כי מדיניות בית המשפט בהקשר לענישה בעבירות סמים הינה ברורה וקובעת כי יש להחמיר עם העבריינים בתחום זה והוסיף כי
"את נגע הסמים יש לעקור מן השורש, ייצור, הפצה, סחר וכמובן גם שימוש בסמים – כל אלו מסבים נזק עצום. הנזק נגרם לא רק למעגל הסגור של המעורבים הישירים בביצוע העבירות, אלא גם לחברה בכללותה".

למרות כל האמור לעיל ולמרות חומרת העבירה גזר בית המשפט על הנאשם 18 חודשי מאסר בפועל, בנוסף נגזר עליו12 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים מיום שחרורו והתנאי הוא כי הנאשם לא יעבור עבירה מפקודת הסמים המסוכנים מסוג פשע, קנס בסכום של 3,000 ₪ או חודשיים מאסר תמורתו.

כנגד הנאשם האחר, גזר בית המשפט עונש של 20 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים מיום שחרורו והתנאי הוא שלא יעבור עבירה מפקודת הסמים מסוג פשע.

מספר ההליך : ת"פ 825-04-16.

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

מוזמנים לשתף את המידע

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

פרטי התקשרות

פירמת עורכי דין פלילית - יפעת כהן

סניף חיפה: אח״י אילת 15
סניף תל אביב: בניין ב.ס.ר 3,  קומה 23

בואו נדבר

1
היי. איך אוכל לעזור לכם? (מענה אנושי)