מהו מעשה מגונה?

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

מהו מעשה מגונה? מעשה מגונה הוא לאו דווקא מעשה שמבוצע על ידי אדם אחד באדם אחר. על פי החוק זו מעשה שנעשה לשם גירוי, סיפוק או ביזוי מיניים מה שיכול להיות גם של האדם עצמו עם עצמו כמו אוננות. מעשה כזה גם יכול להיות על אדם אחר אם אחד משני הצדדים לא הסכימו לכך, ויש מגוון רחב של מעשים שיכולים להיחשב מעשה מגונה.

מהו מעשה מגונהמה נחשב מעשה מגונה?

כפי שציינו מה שיכול להיחשב כמעשה מגונה הוא לאו דווקא מעשה כלפי אדם אחר. החוק בא להגן על צנעת גופו של האדם מפני פגיעה, וגם אם לא מבוצעת תקיפה בכוח זה יכול להיות מעשה מגונה. ישנו ערך חברתי שחייבים להגן עליו ולזה בדיוק נועד החוק. כך לדוגמא אם אדם מתערטל באמצע הרחוב ללא סיבה מוצדקת זה יכול להיחשב כמעשה מגונה, וכמובן אם הוא נוגע בעצמו בציבור גם זה יכול להיות מעשה מגונה. גם אם המעשה בוצע כלפי אדם אחר בהסכמה ברמאות או שהמעשה בוצע כנגד קטין שלא יכול לעמוד על דעתו, זה עדיין מעשה מגונה שיכול לגרור את העונשים הקבועים בחוק.

איך החוק מתייחס לזה?

כפי שציינו החוק נועד להגן על המרחב הציבורי כמו גם על האדם הפרטי מפני התנהגויות לא נורמטיביות ושאינן הולמות את המוסר המקובל. יש שלוש דרגות של ענישה בכל מה שקשור למעשה מגונה:

מעשה מגונה שלא בהסכמה – כשמו כן הוא, מעשה מגונה של אדם אחד באחר ללא שהצד השני הסכים לכך. וזה יכול להיות נגיעה בניגוד לרצונו וכדומה. מקרה כזה כרוך בעונש של עד שלוש שנות מאסר
מעשה שלא בהסכמה תוך שימוש בכוח – פה מדובר על מקרה חמור יותר. לא רק שהצד השני לא הסכים למעשה שבוצע כלפיו אלא התנגד פיזית לכך, אך מבצע המעשה עשה שימוש בכוח על מנת להשיג את מטרתו ואת סיפוקו. במקרה כזה העונש הוא עד שבע שנות מאסר.
מעשה מגונה בנסיבות מחמירות – מעשה מגונה שלא רק שנעשה בניגוד להסכמתו של הצד השני ולא רק בכוח אלא בנסיבות מחמירות כמו מעשה מגונה בילד ומקרים נוספים.

מה אפשר לעשות בנידון?

אם נעצרתם בחשד למעשה מגונה אתם חייבים לקבל את עזרתו של עורך דין מומחה. עורך דין כזה יסייע לכם להיחלץ מהמצב שנקלעתם אליו גם אם הוא מצב מורכב. לכל עצור מגיע עורך דין והחוק מחייב את המשטרה לאפשר לעצור הגנה משפטית. אך בבחירת עורך דין במקרה של חשד למעשה מגונה אתם צריכים אחד שיש לו ניסיון בתחום, עו"ד שייצג חשודים במקרים מעין אלו והמשפט הסתיים מבחינת הנאשמים הללו בתוצאות טובות יחסית. עורך דין כזה צריך להכיר את התחום מכל כיוון שהוא וצריך להיות מקצועי ויעיל.

זקוקים לשירות עורך דין פלילי פלילי בקריות ובחיפה  ? אנו במשרד עו"ד יפעת כהן נשמח לעמוד לשירותכם על מנת לספק ייצוג מקצועי ואיכותי. אם אתם מחפשים עורכי דין פליליים איכותיים באזור הקריות וחיפה, פנו אלינו עוד היום.

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

מוזמנים לשתף את המידע

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

פרטי התקשרות

פירמת עורכי דין פלילית - יפעת כהן

סניף חיפה: אח״י אילת 15
סניף תל אביב: בניין ב.ס.ר 3,  קומה 23

בואו נדבר

1
היי. איך אוכל לעזור לכם? (מענה אנושי)