בעילה אסורה בהסכמה

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

עבירת אונס היא עבירה ברורה. כל מעשה של בעילה ללא הסכמת הצד השני הוא מעשה אינוס, כאשר בעילה היא לאו דווקא החדרת איבר מין לגופה של האישה אלא גם החדרת כל איבר אחר או חפץ כלשהוא. כשהבעילה מתבצעת שלא בהסכמה אלא בכפייה העניין ברור, אך מה קורה כשהבעילה מתבצעת בהסכמה? האם בכל מצב היא בעילה מותרת? מסתבר שלא, וישנה הגדרה של "בעילה אסורה בהסכמה" והחוק לעניין זה בא להגן גם על מי שהסכימו לבעילה אך בעילה אסורה בהסכמהבנסיבות מסוימות. ישנם מספר מצבים בהם בעילה בהסכמה הינה אסורה:

  • בין גיל 14 ל-16 – בעילה מתחת לגיל 14 מוגדרת על פי החוק כאונס. אך גם בעילה של מי שמעל גיל 14 אך טרם מלאו לה 16 שנים אינה מותרת, והיא מוגדרת כבעילה אסורה בהסכמה, כמובן במצב בו היא אינה נשואה לבועל.
  • בין גיל 16 ל-18 – ישנו מצב בו גם בעילה בין הגילאים הללו היא בעילה אסורה למרות שהיא בהסכמה. מצב זה הוא מצב של ניצול מרות, יחסי תלות, השגחה, חינוך או הבטחת שווא לנישואין.
  • מעל גיל 18 – מעל גיל 18 בעילה אסורה בהסכמה היא בעילה תוך הבטחת שווא לנישואין או שהבועל מציג את עצמו כפנוי למרות שהוא נשוי. בעילה אסורה בהסכמה מעל גיל 18 יכולה להיות גם בעילה תוך ניצול מרות בעבודה או בכל מקום אחר.

*** יש חריגה אחת בטווח הגילאים 14 עד 16, כשמדובר על יחסי חברות בין בני נוער והפרש הגילאים בין השניים צריך להיות עד 3 שנים, במקרה כזה לא מדובר על עבירת בעילה אסורה בהסכמה ***

העונשים על פי החוק בעבירת בעילה אסורה בהסכמה

בשני המצבים הראשונים שהוזכרו העונש הוא חמש שנות מאסר על עבירה זו, ובמצב השלישי שהוזכר העונש הוא שלוש שנות מאסר על עבירה זו.

ההבדל בין אונס לבעילה אסורה בהסכמה

כשמדובר על מתחת לגיל 14 אין הבדל אם היו אלו יחסים בהסכמה או לא. החוק קובע כי כל בעילה שהנפגעת היא מתחת לגיל 14 הינו אונס. ההבדל הוא בגילאים מאוחרים יותר כשהמילה "בהסכמה" היא מילת המפתח. אם אין הסכמה הבעילה בוצעה בכפייה ברור שמדובר על חשד לאונס בכל גיל שהוא. אך כשהנבעלת הסכימה לכך ובמקרים שהוזכרו כאן מדובר על בעילה אסורה בהסכמה.

מה עושים עם נחשד אדם בעבירה של בעילה אסורה בהסכמה?

יש לא מעט מקרים בהם אדם קיים יחסים עם מי שהוא חשב שהיא מעל לגיל 18 ולאחר מכן התברר שלא כך (יחסים בהסכמה כמובן) כמו גם מקרים בהם הבועל מודע לגיל האישה. אם נחשדתם או הואשמתם בבעילה אסורה בהסכמה או בכל עבירת מין אחרת הדבר הנכון ביותר לעשות הוא לפנות מידית לשירותיו של עורך דין פלילי, עורך דין בעל ניסיון ספציפי בתחום עבירות המין שיוכל לחלץ אתכם מהמצב אליו נקלעתם או לפחות להפחית את העונש שתקבלו.

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

מוזמנים לשתף את המידע

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

פרטי התקשרות

פירמת עורכי דין פלילית - יפעת כהן

סניף חיפה: אח״י אילת 15
סניף תל אביב: בניין ב.ס.ר 3,  קומה 23

בואו נדבר

1
היי. איך אוכל לעזור לכם? (מענה אנושי)