כל מה שצריך וחשוב לדעת על עבירות שוחד

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

עבירות שוחד הן הגדרה כוללת למעשי שחיתות במסגרתם ניתנה טובת הנאה על ידי גורם אחד לגורם אחד, כאשר גם קבלת שוחד, גם מתן שוחד וגם תיווך לקבלת שוחד מהוות עבירת שוחד המטופלת כעבירה פלילית לכל דבר ועניין, וזאת על פי חוק העונשין. עבירות מסוג שוחד נחשבות לעבירות צווארון לבן וזאת לנוכח העובדה שמרבית המקרים בהם ניתן ו/או נלקח שוחד, נעשים על ידי אנשים בעלי אמצעים כלכליים ואנשים המצויים בעמדות כוח וסמכות. 

עבירות שוחד

חשוב לדעת – כל סוג של טובת הנאה יכולה להתפרש על פי חוק העונשין כעבירת שוחד, בין אם השוחד ניתן בכסף ו/או שווי כסף, לרבות, שימוש ברכושו של נותן השוחד ושוחד מיני. 

ענישה על עבירות שוחד על פי חוק העונשין 

חוק העונשין המגדיר מהי עבירת שוחד, קובע בין היתר את מידת הענישה בגין עבירות שוחד, כאשר על פי סעיף 290 לחוק נקבע כי: "עובד ציבור הלוקח שוחד בעד פעולה הקשורה בתפקידו, דינו מאסר עד 10 שנים או תשלום קנס". סעיף 291 לחוק קובע כי: " נותן השוחד לעובד ציבור בעד פעולה הקשורה בתפקידו, דינו מאסר עד 7 שנים או תשלום קנס". 

במהלך השנים האחרונות, רמת הענישה בכל סוגי עבירות השוחד (קבלה, מתן או תיווך) הוחמרה, וזאת לנוכח המאבק בהון השחור והלבנת הון ולנוכח ריבוי המקרים של עבירות שוחד בקרב עובדי ציבור ונושאי משרות בכירות בחברות ציבוריות. 

בין היתר ההחמרות בענישה נקבעו עונשים כספיים גבוהים ומשמעותיים לנותן השוחד, למקבל השוחד ולאדם המתווך בעבירת שוחד. כמו כן, נקבע כי ניתן יהיה לבצע חילוט על מה שניתן כשוחד ואף לחייב את נותן השוחד בתשלום לאוצר המדינה בשווי התועלת אותה הוא הפיק כתוצאה ממתן השוחד. 

שירותי עורך דין פלילי בתחום עבירות השוחד 

כפי שציינו לעיל, כל סוג של עבירת שוחד היא עבירה פלילית לכל דבר ועניין, ולכן, כנגד האדם הנחשד/מואשם במתן, קבלה או תיווך בעבירת השוחד, נפתח הליך פלילי עם כל המשמעויות הנלוות אליו. כפועל יוצא מכך, חשודים, מואשמים ומורשעים בעבירות שוחד כאלו ואחרות, נדרשים לשכור את שירותיו של עורך דין פלילי בקריות על מנת לבחון את כל האמצעים המשפטיים העומדים לרשותכם לצורך ניהול ההליך הפלילי בעניינם ולצורך הפחתה במידת הענישה או ביטול כתב האישום מסיבה כזו או אחרת. 

יפעת כהן – פירמת עורכי דין פלילית המתמחה בעבירות צווארון לבן 

אצלנו ב-יפעת כהן, פירמת עורכי דין פלילית, תוכלו למצוא מעטפת של שירותים משפטיים המיועדת לנחשדים, מואשמים או מורשעים בעבירות שוחד למיניהן. מעטפת שירות זו משלבת בתוכה את כל השירותים המשפטיים הנחוצים לכם לצורך ניהול ההליך הפלילי מתחילתו ועד סופו ולצרכי בחינת האפשרויות השונות העומדות לרשותכם בהתאם לנסיבות וחומרת העבירה המיוחסת לכם. 

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

מוזמנים לשתף את המידע

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

פרטי התקשרות

פירמת עורכי דין פלילית - יפעת כהן

סניף חיפה: אח״י אילת 15
סניף תל אביב: בניין ב.ס.ר 3,  קומה 23

בואו נדבר

1
היי. איך אוכל לעזור לכם? (מענה אנושי)