עבירות מע"מ ומיסוי

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

עבירות מע"מ הן הגדרה כוללת לכל סוגי העבירות על חוק מס ערך מוסף המונהג בישראל מאז שנת 1976. עבירות אלו מתייחסות לפעולות לא חוקיות המיושמות לצורך התחמקות מתשלומי מע"מ ו/או מקרים בהם נעשים ניסיונות כאלו ואחרים לצורך הפחתת תשלום המס באופן כזה הנוגד את החוק מבחינה משפטית וחשבונאית כאחד.

עבירות מע"מ

עבירות מע"מ בדומה לסוגי עבירות צווארון לבן נוספות כגון: עבירות שוחד, עבירות הלבנת הון ועבירות מס הכנסה, הן עבירות פליליות לכל דבר ועניין, ולכן, כנגד כל אדם המואשם בביצוע עבירות אלה נפתח הליך פלילי. יחד עם זאת, בדומה לעבירות מס הכנסה, גם עבירות אלה מסווגות לשני סוגי עבירות עיקריים: עבירות טכניות ועבירות מהותיות, כאשר ההבדל בין סוגי העבירות בא לידי ביטוי בחומרת הענישה ובגובה הקנסות המנהליים.

העונש המרבי על עבירות מע"מ הוא 7 שנות מאסר בפועל ו/או דרישת תשלום קנס בגובה של למעלה מ-1 מיליון ₪. כמו כן, העונשים המוטלים על עבירות אלה עלולים להיות מחמירים יותר במקרים בהם מדובר בעבירות אשר נעשו לצרכי הלבנת הון. עבירות טכניות הן עבירות "קלות" יותר במידת הענישה, כאשר העונש המוטל בגינן הינו עד שנת מאסר אחת. כמו כן, חשוב לציין שבמקרים אלו, ניתן להמיר את ההליך הפלילי ו/או כתב האישום בתשלום קנס מנהלי.

מהו תשלום כופר בעבירות מע"מ?

במקרים מסוימים ובנסיבות מיוחדות, ניתן להמיר את ההליך הפלילי הנפתח כנגד אדם המואשם בביצוע עבירות מע"מ מהותיות בתשלום כופר, כאשר גובה התשלום הנדרש מתווסף לתשלום החוב למע"מ בתוספת הפרשי הצמדה, ריבית וקנסות. המרת ההליך הפלילי בתשלום כופר מתאפשר לאחר הגשת בקשה מפורטת בעניין ולאחר התדיינות של וועדה מיוחדת הפועלת בלשכות האזוריות.

שירותיו של עורך דין פלילי בנושא עבירות מס

נחשדים או מואשמים בביצוע עבירות מע"מ? זה הזמן להיוועץ עם עורך דין פלילי העוסק ומתמחה בעבירות צווארון לבן בכלל ובעבירות מס בפרט. הפניה לשירותיו של עורך דין פלילי בעל התמחות בתחום עבירות הצווארון הלבן, מומלץ שתעשה בשלב מוקדם בו אתם מגלים כי מתקיימת נגדכם חקירה סמויה או גלויה בדבר חשדות לביצוע עבירות מס, וזאת על מנת להתוות אסטרטגיית הגנה עוד בטרם פתיחת ההליך הפלילי בעניינכם. שירותים של עורך דין פלילי בנושא עבירות מס, נועדו בין היתר לצרכי הכנתכם לקראת הליכי חקירה ברשות המיסים והמשטרה, לצרכי ייצוג משפטי בוועדות מטעם רשויות המס המטפלות בענייניכם ולצרכי גיבוש אסטרטגיית הגנה אשר תוביל למחיקת כתב האישום ו/או להפחתת בחומרת הענישה.

אצלנו ב-יפעת כהן, עורך דין פלילי בקריות, תוכלו להסתייע בשירותיה של עורכת הדין הפלילית יפעת כהן, בעלת ידע וניסיון משפטי מוכח בתחום עבירות המס.

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

מוזמנים לשתף את המידע

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

פרטי התקשרות

פירמת עורכי דין פלילית - יפעת כהן

סניף חיפה: אח״י אילת 15
סניף תל אביב: בניין ב.ס.ר 3,  קומה 23

בואו נדבר

1
היי. איך אוכל לעזור לכם? (מענה אנושי)