תקיפת בת זוג

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

מרבית מעבירות האלימות בין בני זוג מיוחסות לגברים התוקפים את בנות זוגם. יחד עם זאת, ישנם לא מעט מקרים בהם בת הזוג היא זו המואשמת בתקיפת בן זוגה. מקרים אלו, על אף שאינם נפוצים ורבים כמו מקרי תקיפת בת זוג, מחייבים את הנאשמת לפעול במהרה למטרות הימנעות מהגשת כתב אישום כנגדה, וזאת באמצעות קבלת ייעוץ משפטי על ידי עורך דין פלילי המתמחה בתחום עבירות אלימות במשפחה.

תקיפת בן זוגתקיפת בת זוג הינה עבירה המחייבת ייצוג עורך דין פלילי

החוק בישראל קובע כי בעבירות תקיפה כנגד בן/בת זוג, לא תחול חובת השימוע הפלילי טרם הגשת כתב אישום כנגד מבצע העבירה, ולכן, ההיוועצות המוקדמת של החשוד/נאשם עם עורך הדין הפלילי הינה חיונית ואף הכרחית ברוב מקרי התקיפה. כמו כן, המשטרה, רשויות התביעה ובתי המשפט רואים בחומרה יתרה את נושא עבירות האלימות במשפחה, ובעיקר באותם מקרים בהם לבני הזוג מיוחסים כבר חשדות ו/או אישומים באותו נושא.

גברים ונשים הנחשדים בביצוע עבירות אלימות כנגד בני/בנות זוגם, יורחקו (ברוב המקרים) באופן מיידי מבתיהם ויהא אסור עליהם ליצור קשר עם הצד המותקף, וזאת מכוח החוק למניעת אלימות במשפחה (תשנ"א 1991).

תקיפת בן/בת זוג-מה חשוב לדעת?

תקיפת בן/בת זוג עלולה להוביל את הצד התוקף לריצוי תקופות מאסר ממושכות במידה, וזאת במידה ויוגש כנגדו כתב אישום אשר יוביל להרשעתו בביצוע העבירה. העונש המתוקן בחוק על תקיפת בן/בת זוג עומד על 3 שנות מאסר.
במקרים מסוימים, התוקף/ת, רשאים לפנות לבית המשפט בבקשה לביצוע סקירת מבחן על ידי גורמים מקצועיים. סקירה זו נועדה בין היתר לצרכי אבחון מסוכנות של בן/ת התוקף/ת. התסקיר נערך על ידי אנשי מקצוע (קציני מבחן, עובדים סוציאליים וכו), והוא זו משמש את בית המשפט לצרכי קבלת החלטה בנוגע לסגירת התיק כן או לאו, קביעת העונש, קבלת הסדר טיעון המקל על העונש ועוד.

מתי מומלץ לפנות לשירותיו של עורך דין פלילי בכל הקשור לתחום עבירות האלימות במשפחה?

עו"ד פלילי העוסק ומתמחה במתן שירותים משפטיים בתחום עבירות האלימות במשפחה, מייעד את שירותיו המקצועיים גם לנפגעי עבירות אלימות במשפחה וגם לנאשמים ו/או לנחשדים בביצוע עבירות אלו. שירותיו המשפטיים של עורך הדין הפלילי בתחום זה חולשים על כל שלבי ההליך הפלילי המתנהל מרגע הגשת התלונה כנגד החשוד, דרך מתן שירותי ייעוץ וליווי בשלבי החקירה והמעצר ועד לניהול הליכי הדיון הפלילי לאחר הגשת כתב האישום.

עורך דין פלילי בקריות ובחיפה המלווה נאשמים בביצוע עבירות אלימות כנגד בן/בת זוגם, מקפידים לבחון מספר שיקולים העלולים להשפיע על בית המשפט לצורך הרשעתו או אי הרשעתו של הנאשם. שיקולים אלו כוללים בין היתר את חומרת התקיפה, נסיבות המקרה, הלך הרוח בעת התקיפה, טיבה של מערכת היחסים בין בני הזוג, עברו הפלילי הקודם של התוקף/ת ושיקולים נוספים העלולים להקל או להחמיר את פסיקת בית המשפט.

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

מוזמנים לשתף את המידע

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

פרטי התקשרות

פירמת עורכי דין פלילית - יפעת כהן

סניף חיפה: אח״י אילת 15
סניף תל אביב: בניין ב.ס.ר 3,  קומה 23

בואו נדבר

1
היי. איך אוכל לעזור לכם? (מענה אנושי)