מעצר חשוד

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

מעצר חשוד הוא כלי שיש לשלטון חוק, שאמור לסייע – אך אינו נחשב לענישה בפועל. מעצר חשוד נועד בשביל למנוע בריחה של אדם או פגיעה שלו במישהו אחר, והוא מתבטא בכליאה של אותו אדם. הדוגמא הנפוצה ביותר היא מעצר של עבריינים שביצעו עבירה בפועל, ובית המשפט אמור לדון בעניינם בשלב מאוחר יותר אך אם הם לא ייעצרו הם עלולים לברוח ואי אפשר יהיה להביא אותם לשיפוט וחמור מכך, במקרים מסוימים הם עלולים להיות מסוכנים לציבור מעצם הישארותם חופשיים. מעצר חשוד הוא כלי בעייתי מאוד דווקא בגלל שהוא לפני שיפוט ולכן מדינות מתקדמות נזהרות מאוד בשימוש בו, אך אין ספק שבלעדיו היה קשה מאוד לקיים את שלטון החוק.

סוגי מעצרים והשוני ביניהם:

מעצר חשודמעצר חשוד ללא צו מעצר –

זהו מעצר שמתבצע בדרך כלל על ידי שוטרים. הם תופסים אדם שביצע מעשה פשע ועכשיו אם הוא יישאר חופשי הוא עלול לשבש הליכי חקירה מאוחרים יותר, עלול לפגוע במישהו אחר או בעצמו או עלול לברוח. מעצר זה חייב להיות קצר מאוד מכיוון שהוא לא קיבל צו או אישור של שופט אך הוא עדיין נדרש בכדי שניתן יהיה להגן על הציבור ועל רכושו.

מעצר ימים –

זהו מעצר שכבר קורה בצו בית משפט. עצור מגיע בפני שופט והשופט מעיין בחומר החקירה שמוצג לו על ידי המשטרה והוא משתכנע שיש סכנה בשחרור שלו והוא מאריך את מעצרו בכמה ימים לצרכי חקירה בהתאם לבקשת המשטרה. זה יכול להיות אם יש חשש סביר שהעצור יעלים רכוש שגנב בשביל להעלים ראיות, זה יכול להיות אם יש חשש לחיי אדם ולפגיעה פיזית כלשהיא, וזה יכול להיות אם יש צורך בהשארה במעצר לצרכי החקירה.

מעצר עד תום ההליכים

בשונה ממעצר ימים, מעצר עד תום ההליכים כשמו כן הוא, מעצר לכל אורך המשפט. זה קורה במקרה שהשופט משתכנע שיש חשש לשיבוש הליכם בכל שלבי המשפט, יש חשש לפגיעה פיזית כלשהיא, או כל חשש אחר שמצדיק החזקה במעצר לכל אורך תקופת המשפט. מעצר עד תום ההליכים יכול להיות עד שנה ולאחר מכן יש צורך באישור של שופט עליון להארכת המעצר.

מעצר חשוד מנהלי

מעצר מנהלי הוא כלי שקיים בידיו של שר הביטחון לעצור מישהו שיש חשש שיבצע פעולה עתידית מסוכנת, כלי שמאפשר מעצר עד 6 חודשים. גם לרמטכ"ל יש את האפשרות לחתום על צו כזה אך רק ל-48 שעות. שני אלו קורים כמובן כשיש חשש לפגיעה על רקע לאומני.

מה אפשר לעשות כאשר אדם במעצר?

הדבר היחיד והנכון לעשות במקרה של מעצר חשוד הוא לפנות לקבלת עזרה של עורך דין בתחום הפלילי. על פי החוק זכותו של חשוד להיוועץ עם עורך דין פלילי בטרם חקירתו במשטרה והן במסגרת ימי המעצר. חשיבות בשכירת שירותו של עו"ד פלילי בזמן מעצר חשוד הינה קריטית לחשוד וחשיבותה עצומה לאור העובדה שמדובר בהליך פלילי.

זקוקים לשירות עורך דין פלילי פלילי בקריות ובחיפה  ? אנו המשרד עו"ד יפעת כהן נשמח לעמוד לשירותכם על מנת לספק ייצוג מקצועי ואיכותי. אם אתם מחפשים עורכי דין פליליים איכותיים באזור הקריות וחיפה, פנו אלינו עוד היום.

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

מוזמנים לשתף את המידע

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

פרטי התקשרות

פירמת עורכי דין פלילית - יפעת כהן

סניף חיפה: אח״י אילת 15
סניף תל אביב: בניין ב.ס.ר 3,  קומה 23

בואו נדבר

1
היי. איך אוכל לעזור לכם? (מענה אנושי)