מחיקת רישום פלילי – מה חשוב לדעת?

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

במאמר שלפניכם תוכלו למצוא מספר שאלות נפוצות ולצידן תשובות מקצועיות בכל הנוגע להליכי מחיקת רישום פלילי.

מחיקת רישום פלילי - מה חשוב לדעת?מהו רישום פלילי ?

רישום פלילי הינו תיעוד משטרתי המופיע במרשם הפלילי המונהג בישראל. רישום זה כולל בין היתר: תיעוד עבירות והרשעות, תיעוד סוגי העונש אשר הוטלו על ידי בתי המשפט, תיעוד עבירות ועונשים אשר הוטלו על ידי בתי הדין הצבאיים, מידע בדבר תיקים פליליים פתוחים ומידע אודות תיקים פליליים אשר נסגרו על ידי משטרת ישראל בסיום הליכי החקירה מסיבות שונות.

מהו חוק המרשם הפלילי ?

חוק המרשם הפלילי ותקנות השבים (התשמ"א 1981) הינו חוק שמטרתו להסדיר את אופן ניהול המרשם הפלילי (המרשם מנוהל על ידי משטרת ישראל) ואת התקנות בכל הנוגע לחיסיון המידע המופיע בו. כמו כן, החוק נועד להגדיר את תקופת ההתיישנות על ההרשעה הפלילית ואת מועד מחיקת הרישום.

תיק החקירה כנגדי נסגר במשטרה, האם עדיין יופיע לחובתי רישום פלילי?

במקרים בהם תיק החקירה הפלילית במשטרה נסגר כתוצאה מחוסר אשמה, התיק נסגר במלואו והוא איננו יוביל לרישום פלילי. יחד עם זאת, בכל אותם מקרים בהם תיק החקירה נסגר בעילת "חוסר עניין לציבור" ו/או "חוסר ראיות", הרישום הפלילי ייזקף לחובתכם.

חשוב לדעת: עורך דין פלילי המתמחה במחיקת רישום פלילי, יוכל לסייע לכם לשנות את עילות סגירת תיק החקירה כנגדכם, ובכך למעשה למנוע מכם את הרישום הפלילי.

מהן ההשלכות הנלוות לרישום הפלילי?

בין יתר ההשלכות הנלוות להליכי הרישום הפלילי ניתן למצוא: הטלת מגבלות על הנפקת רישיון להחזקת נשק, הטלת מגבלות בכל הנוגע להנפקת היתרי שהייה במדינות מסוימות והטלת מגבלות בכל הנוגע להנפקת תעודת יושר מטעם משטרת ישראל. כמו כן, המידע המופיע במרשם חשוף בפני גורמים ביטחוניים וכ-60 גופים במנהל הציבורי, דבר העלול לפסול את מועמדותכם לקבלת משרות כאלו ואחרות בתחום הביטחון והשירות הציבורי.

בגין אילו מקרים ניתן לקצר את תקופת הרישום הפלילי?

חוק המרשם הפלילי מגדיר תקופות זמן ברורות בכל הנוגע למועד ההתיישנות על העבירה ומחיקת הרישום הפלילי. יחד עם זאת, ישנם מקרים חריגים בהם ניתן להוביל מהלך למחיקת הרישום בתקופת זמן קצרה יותר. מקרים אלו כוללים בין היתר: רישום פלילי בגין עבירה אותה ביצע קטין שטרם מלאו לו 14 שנה, רישום פלילי בגין עבירה מסוג עוון אותה ביצע קטין בגילאים 14-16, במקרים בהם ההליך הפלילי הסתיים באי-הרשעה וכנגד המואשם הוטל עונש של עבודות שירות ומקרים חריגים נוספים. למידע מורחב בנושא אנו ממליצים לכם להסתייע בשירותיו המשפטיים של עורך דין פלילי המתמחה בניהול הליכי מחיקת רישום פלילי.

מהם השירותים המשפטיים המוצעים על ידי עורך דין פלילי למטרות מחיקת רישום פלילי או קיצור תקופת הרישום?

עורך דין פלילי באזור הקריות העוסק ומתמחה בתחום המשפט הפלילי על כל רבדיו, יוכל לסייע לכם להוביל מהלכים משפטיים המיועדים לצרכי מחיקת הרישום הפלילי ו/או קיצור תקופת הרישום. במידה וגם נגדכם מופיע רישום פלילי בגין הרשעה או בגין תיק פלילי, זה הזמן להיוועץ עם עורך דין פלילי מנוסה ומיומן בתחום.

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

מוזמנים לשתף את המידע

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

פרטי התקשרות

פירמת עורכי דין פלילית - יפעת כהן

סניף חיפה: אח״י אילת 15
סניף תל אביב: בניין ב.ס.ר 3,  קומה 23

בואו נדבר

1
היי. איך אוכל לעזור לכם? (מענה אנושי)