חשיבות עורך דין פלילי במעצר ימים

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

מהו מעצר ימים? כמה זמן הוא נמשך ומהן הזכויות העומדות לרשותכם לאורך שלבי המעצר? על כך ועוד בכתבה שלפניכם.

מעצר ימים הינו אחד משלושת סוגי המעצרים הנפוצים ביותר בישראל, והוא מתאפשר בכל אותם מקרים בהם המשטרה טרם השלימה את פעולות החקירה במהלך הזמן המוגבל העומד לרשותה בעת המעצר הראשוני המוגבל ל-24 שעות בלבד.

מעצר ימים יכול להתקיים רק לאחר קיום דיון בבית המשפט שעניינו הארכת תקופת המעצר הראשוני במספר ימים נוספים (עד 30 יום בהתאם לתקנות החוק), וזאת לצרכי השלמת פעולות החקירה הנדרשות. בדומה לכל סוג מעצר אחר, גם לאורך תקופת מעצר ימים, עומדות לרשות העציר מספר זכויות המעוגנות בחוק סדר הדין הפלילי- סמכויות אכיפה ומעצרים (התשנ"ו 1996). זכויות אלו כוללות בין היתר את זכות היסוד להיוועצות עם עורך דין פלילי, זכות היסוד לשמירה על זכות השתיקה, זכות העצור לבירור החשדות בגינן הוא עצור, זכות העצור לתיעוד הליכי החקירה, זכות העצור לחקירה הוגנת, זכות העצור לקבלת טיפול רפואי, זכות העצור לתנאי מעצר נאותים הקבועים בחוק וכדומה.

מעצר ימים – כמה זמן הוא נמשך?

כאמור לעיל, בתוך 24 שעות מרגע המעצר הראשוני, החשוד/עצור חייב להתייצב בפני שופט במידה והמשטרה מעוניינת בהארכת מעצרו לצרכי חקירה. במקרים אלו, השופט רשאי לפסוק על שחרור העציר בערובה או בלא ערובה, או לחילופין, להורות על הארכת מעצרו לתקופה שלא תעלה על 15 יום. בתום מעצר הימים הראשוני, המשטרה ראשית לבקש את הארכת מעצרו של החשוד/עצור לתקופה נוספת, וזאת לפני הגשת כתב אישום. במקרים אלו, רשאי השופט לפסוק על הארכת מעצרו של החשוד/עצור לתקופה שלא תעלה על 15 יום נוספים. במקרים חריגים בהם הבקשה להארכת המעצר מוגשת באישור היועץ המשפטי לממשלה, השופט ראשי לפסוק על הארכת תקופת המעצר הימים הראשוני לתקופה אשר אינה עולה על 75 ימים, שלאחריהם רק שופט מטעם בית המשפט העליון יהא ראשי לפסוק על הארכת תקופת המעצר.

עורך דין פלילי לייצוג חשודים ו/או נאשמים בהליכי מעצר

היוועצות עם עורך דין פלילי למטרות ייצוג חשודים ו/או נאשמים בהליכי מעצר, הינה אחת מזכויות היסוד העומדות לרשותכם מייד עם מעצרכם הראשוני ו/או זימונכם להליכי חקירה פלילית בעניינכם. זכות זו נועדה בין היתר לצרכי קבלת ייעוץ משפטי במהלך החקירה הראשונית ולצרכי בירור זכויותיכם כנחקרים וכעצורים כאחד, ובחלק מהמקרים היא מיועדת לצרכי בחינת חלופות המעצר ואפשרויות השחרור ממעצר ו/או הכנתכם לקראת הדיון המשפטי בבקשה להארכת מעצרכם לצורך מיצוי הליכי החקירה. בעת הדיון המשפטי הנערך לצורך הארכת מעצרכם לקראת הליכי מעצר ימים, עומדת לרשותכם הזכות לייצוג על ידי עורך דין פלילי.

לאורך תקופת מעצר הימים, עורך הדין פלילי אותו שכרתם אומנם איננו ראשי לעיין או להיחשף לחומרי החקירה המתנהלת כנגדכם, אך טיב ניסיונו ומיומנויותיו המקצועיות יוכלו לסייע לכם לקדם את שחרורכם ללא הגשת כתב אישום כנגדכם, או לחילופין, יוכלו לסייע לכם בגיבוש קו הגנה לקראת הגשת כתב אישום כנגדכם.

זקוקים לשירות עורך דין פלילי בקריות או בצפון? אנו במשרד עורכי דין יפעת כהן נשמח לעמוד לשירותכם.

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

מוזמנים לשתף את המידע

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

פרטי התקשרות

פירמת עורכי דין פלילית - יפעת כהן

סניף חיפה: אח״י אילת 15
סניף תל אביב: בניין ב.ס.ר 3,  קומה 23

בואו נדבר

1
היי. איך אוכל לעזור לכם? (מענה אנושי)