זכויות הנחקר

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

מהן זכויות היסוד העומדות לחשוד לאורך שלבי החקירה הפלילית? מדוע חשוב להיוועץ עם עורך דין פלילי טרם מסירת גרסתכם בחקירה ואילו טיפים מקצועיים יוכלו לסייע לכם להתמודד עם לחץ החקירה והתנהלותה? על כך ועוד במאמר שלפניכם.

זכויות הנחקרזכויות הנחקר בחקירה באזהרה

חקירת חשוד בדבר ביצוע ו/או מעורבות בעבירה פלילית הינה "חקירה באזהרה" שלתוצאותיה השפעה רבה על המשך קיומו של ההליך הפלילי כנגד הנחקר. החקירה הפלילית יכולה להתקיים על ידי צוותי ויחידות החקירה ברשויות ובגופים המוסמכים לצורך כך (משטרה, הרשות לניירות ערך, רשות המיסים, רשות ההגבלים העסקיים וכו), כאשר אופן ניהול החקירה וזכויות הנחקר מעוגנים בחוק סדר הדין הפלילי- חקירת חשודים (השתס"ב 2002).

עם פתיחת החקירה, צוותי החקירה מחויבים למסור לך מידע בגין החשדות כנגדך ואף להבהיר לך את שתי זכויות היסוד העומדות לרשותך:

1. הזכות לשמור על זכות השתיקה לאורך החקירה
2. הזכות להיוועצות עם עורך דין פלילי לפני ובמהלך החקירה

זכרו: היוועצות מוקדמת ככל הניתן עם עורך דין פלילי העוסק בין היתר במתן ייעוץ והכנה לקראת חקירה פלילית, תאפשר לכם לדעת יותר על הזכויות העומדות לרשותכם לאורך שלבי החקירה, וכפועל יוצא מכך, להיערך על הצד המיטבי ביותר לקראת שלבי החקירה.

חשיבות נוכחותו ו/או מעורבותו של עורך דין פלילי במעמד חקירת הנחקר 

נוכחותו ו/או מעורבותו של עורך דין פלילי בהליכי החקירה המתנהלת כנגדכם, נועדה בין היתר להגן על מלוא הזכויות העומדות לרשותכם לאורך שלבי החקירה ואף למנוע מצוותי החקירה לבצע מניפולציות ופעולות חקירה מתוחכמות העלולות להפליל אתכם גם במקרים והינכם חפים מכל פשע!

טיפים מקצועיים להתנהלות הנחקר במהלך החקירה

• הטיפ המרכזי בעל החשיבות הגדולה מכולן הוא התייעצות עם עורך דין פלילי בקיא, ומשם הדרך לצלוח את החקירה תהיה קלה וברורה יותר.

• הימנעו ממתן תשובות לשאלות העלולות להפליל אתכם ובמקרים אלו סרבו להשיב על השאלה

• בכל אותם מקרים בהם אתם מרגישים מאוימים לנוכח הפגנת אלימות (פיזית או מילולית) מצד החוקרים, בקשו להפסיק את החקירה באופן מיידי

• במקרים ואינכם חשים בטוב לאורך החקירה דרשו את הפסקתה ובקשו לראות רופא באופן מיידי

• בכל רגע נתון הינכם רשאים לבקש להתייעץ עם עורך דין פלילי אותו שכרתם, וגם במקרים בהם צוותי החקירה מסרבים לאפשר לכם באמצע החקירה, עדיף לשמור על זכות השתיקה, עד אשר תפגשו עם עורך דינכם ואז תבקשו להביע עמדתכם ולענות על השאלות עליהם לא ידעתם לתת תשובה.

• עם סיום החקירה תדרשו לחתום על העתק מהחקירה, הקפידו לקרוא בעיון רב את כל המופיע בדו"ח ובמידת הצורך בצעו תיקונים בדו"ח בהתאם לתשובות אותן סיפקתם לצוותי החקירה.

• בשום שלב לאורך החקירה צוותי החקירה אינם רשאים לערוך חיפוש במכשיר הטלפון הנייד ו/או המחשב האישי שלכם, וזאת למעט מקרים בהם הונפק צו מיוחד מטעם בית משפט המאפשר לכם לעשות כן. במידה והחוקרים מספרים על הימצאותו של צו כזה, דרשו לראותו באופן פיזי.

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

מוזמנים לשתף את המידע

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

פרטי התקשרות

פירמת עורכי דין פלילית - יפעת כהן

סניף חיפה: אח״י אילת 15
סניף תל אביב: בניין ב.ס.ר 3,  קומה 23

בואו נדבר

1
היי. איך אוכל לעזור לכם? (מענה אנושי)