עבירות מין הכוללות בעילה אסורה בהסכמה וחשיבות עו"ד פלילי בצפון

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

עבירות אונס המוגדרות בחוק ככפיית קיום יחסי מין על הקורבן בניגוד לרצונו, הן עבירות המתבצעות באופן וודאי ומוחלט ללא הסכמתו של הקורבן למעשים בו. מנגד, ייתכנו מקרי בעילה אסורה אשר בוצעו על ידי הפוגע בהסכמתו המלאה של הקורבן, ולמקרים אלו תוקן בחוק הישראלי (באמצעות סעיף 346 לחוק העונשין) נושא הבעילה האסורה בהסכמה.

המשותף למהות העבירה של בעילה אסורה בהסכמה היא שהמגע המיני נעשה בהסכמה.

עבירות מין הכוללות בעילה אסורה בהסכמה וחשיבות עו"ד פלילי בצפוןעל פי החוק, בעילה אסור בהסכמה הינה עבירת מין המתרחשת בכל אותם מקרים בהן לקורבן העבירה מלאו 14 שנה אך טרם מלאו לו 16 שנה, והוא איננו נשוי לפוגע. כמו כן, עבירת המין בגין בעילה אסורה בהסכמה מתייחס למקרים בהם לקורבן העבירה מלאו 16 שנים אך טרם מלאו לו 18 שנים, כאשר הבעילה בו בוצעה תוך ניצול יחסי תלות, מרות, חינוך או השגחה, או תוך הבטחות שווא לנישואים. במקרים אלו, העונש הצפוי לנאשם הינו חמש שנות מאסר בפועל.

בנוסף, החוק רואה בבעילה אסורה בהסכמה גם במקרים בהם קורבן העבירה הינם אדם בגיר שמלאו לו 18 שנה, וזאת בכל אותם מקרים בהם הבעילה התבצעה תוך ניצול מרות ביחסי עבודה וכדומה או עקב הבטחת שווא לנישואים, וכל זאת תוך התחזות של מבצע העבירה לאדם פנוי, וזאת על אף היותו נשוי. העונש הצפוי במקרים אלו הינו עד שלוש שנות מאסר בפועל.

קיום יחסי מין במסגרת מערכת יחסים אינטימית הנוצרת בין בני זוג, איננה נחשבת לעבירת מין מסוג בעילה אסורה בהסכמה, וזאת בתנאי שלנערה מלאו 14 שנה ופער הגילאים בינה לבין בן הזוג הינו עד שלוש שנים.

המחוקק בחר להתערב בהסכמתה של האישה, בסעיף החוק ובסעיפי המשנה שבו, ולראות בכך עבירה שנעברה מצד הנאשם, וכי ההסכמה פגומה ולמעשה לא הסכמה היא. הנאשם ינסה להשתמש גם בהגנה של טעות במצב דברים ולכן ישנה חשיבות בבחירת עו"ד פלילי בצפון לנחשד או מואשם בעבירות אלה.

עורך דין פלילי בצפון המתמחה בתחום עבירות המין

עורך דין פלילי בצפון העוסק ומתמחה בתחום עבירות המין, פועל גם למטרות ייעוץ וייצוג משפטי לנפגעי עבירה וגם למטרות ייעוץ וייצוג משפטי לנחשדים ו/או נאשמים בביצוע עבירת בעילה אסורה בהסכמה. בדומה לכל עבירת מין אחרת, גם בעבירות בעילה אסורה בהסכמה, עלול להיווצר מצב משפטי בו בית המשפט נדרש לפסוק בין גרסת הקורבן לגרסת הנאשם בכל הנוגע לאופן ביצוע העבירה ו/או לקיומה של העבירה כן או לאו. בשל כך, מעורבותו של עורך דין פלילי  בצפון כבר בשלביו המקדימים של ההליך הפלילי הינה הכרחית וחיונית לצורך הגנה על אמינות הגרסה של האדם אותו הוא מייצג.

כמו כן, עו"ד פלילי בצפון מסייע בידיהם של קורבנות עבירת בעילה אסורה בהסכמה, להתמודד עם הליכי תביעה אזרחית נגררת לפלילי במסגרתה נדרש התוקף לפיצויי כספי של הקורבן.

הרשעתו של אדם בביצוע עבירת בעילה אסורה בהסכמה מחייבת את המאשימה להוכיח כי הפוגע היה מודע לגילו של הקורבן, וזאת במידה ונושא הגיל הינו רלוונטי לצרכי הוכחת האשמה. ברוב המקרים, בעילה אסורה בהסכמה מתבצעת ללא ראיות מספקות היכולות להוכיח מעל כל צילו של ספק את חפותו ו/או אשמתו של הנאשם, ולכן בית המשפט נדרש לבחון לעומק את גרסאותיהם הסותרות והמנוגדות של כל אחד מהצדדים.

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

מוזמנים לשתף את המידע

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

פרטי התקשרות

פירמת עורכי דין פלילית - יפעת כהן

סניף חיפה: אח״י אילת 15
סניף תל אביב: בניין ב.ס.ר 3,  קומה 23

בואו נדבר

1
היי. איך אוכל לעזור לכם? (מענה אנושי)