צו הרחקה

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

צו הרחקה הוא כלי שהחוק מספק בשביל להרחיק בין אדם ממקום מסויים או מאנשים מסוימים במידה והוא מהווה סכנה כלשהיא עבור אותם אנשים או מעצם הימצאותו במקום או באזור מסוים. ברוב המקרים מדובר על צו שניתן לאחר שהתברר שיש חשש שאדם עלול לפגוע פיזית באדם אחר אך לא רק.

צו הרחקה חותמתישנם מספר סוגי צו הרחקה –

  • צו למניעת הטרדה מאיימת

    זהו צו שכולל גם את האופציה של הרחקה פיזית של אדם מאדם אחר אך לא רק. צו זה הוא גם צו למניעת ביצוע ההטרדה עצמה והוא ניתן לאחר שמתברר שיש חשש להטרדה מאיימת או פגיעה בשלוותו של אדם. דוגמא אחת לכך היא במקרה של גירושין כשהגרוש מטריד את גרושתו פעם אחר פעם ומפר את שלוות חייה בדרכים שונות, בית המשפט יכול להורות על צו הרחקה בשביל למנוע את המעשים הללו.

  • צו להבטחת מדור שקט ושליו בתביעת מזונות

    זהו צו שמספק לאישה וילדיה את הזכות לחיות בשלווה לאחר שקיבלו דמי מזונות, למניעת הטרדות מצד משלם המזונות בכל דרך שהיא בעיקר אם הוא היה אלים קודם לכן. צו כזה יכול להינתן ללא הגבלת זמן ובמעמד צד אחד. בשביל לקבל צו כזה צריכים להתקיים מספר תנאים: אלימות נפשית בחלק מן המקרים, מעשי אלימות חמורים, הוכחה של סכנה מידית לאישה, הוכחה מי אחראי לאותן מריבות\הטרדות ומתי הן התחילו.

  • צו הרחקה למניעת אלימות במשפחה

    זהו צו שיכול לבקש עובד סוציאלי, תובע משטרתי או בן משפחה, צו שכשמו כן הוא – נועד להגן על משפחה מאלימות של מי מהם. צו זה דורש לפחות אחד מהתנאים הבאים בכדי שהוא יתקיים: התעללות נפשית במי מבני המשפחה, התעללות שלא מאפשרת לו אורח חיים תקין ונורמאלי, התנהגות של המורחק אשר מעלה חשש סביר שהוא יפגע במי מבני המשפחה, אלימות פיזית או מינית, אם לפני הגשת הבקשה המורחק נהג באלימות בבני משפחתו או כלא מי מהם או ביצע עבירות מי

צו הרחקה מנהלי

זהו צו שנעשה בו שימוש על ידי צה"ל בשטחים והוא ניתן על ידי המפקד הצבאי בשטח. צו זה ניתן לאחר שמתברר שעצם הימצאותו של אדם באזור מסוים עלולה להוות סכנה לאדם אחר או לציבור כולו. הצו יכול להינתן גם לתקופה בלתי מוגבלת ויש אפשרות לערער על הצו בבית דין צבאי. ההרחקה יכולה להיות גם ממקום מגוריו של אדם.

מה עושה מי שקיבל צו הרחקה ?

אם קיבלתם צו הרחקה זה עדיין לא סוף הסיפור. כל שעליכם לעשות הוא לפנות ל- עורך דין פלילי בקריות שיחלץ אתכם מהבעיה ושייצג אתכם אל מול הרשויות בין אם זו הרשות האזרחית ובין אם הצבאית. עורך דין פלילי מנוסה יכול להפוך את הקערה על פיה או לפחות להקל את הצו או לחילופין להפוך את הצו להדדי.

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

מוזמנים לשתף את המידע

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

פרטי התקשרות

פירמת עורכי דין פלילית - יפעת כהן

סניף חיפה: אח״י אילת 15
סניף תל אביב: בניין ב.ס.ר 3,  קומה 23

בואו נדבר

1
היי. איך אוכל לעזור לכם? (מענה אנושי)