סחיטה באיומים

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

על פי סעיף 428 לחוק העונשין סחיטה באיומים היא כל איום על כל אדם שהוא, איום שיכול להיות בכתב, בעל פה פנים אל מול פנים, בטלפון או בהתנהגות, איום שיכול לפגוע בצד השני. לפי החוק עצם האיום הוא העבירה הפלילית מה שאומר שכל דבר שעלול לגרום לבן אדם רגיל לחרדה הוא איום, ולא משנה אם בסופו של דבר האיום עבר לפסים ביצועיים.

סחיטה באיומיםמה נחשב סחיטה באיומים?

סחיטה באיומים היא כפי שציינו כל איום על צד אחר שעלול לגרום לו לפחד וחרדה, איום שיכול להיות על גופו של אדם, על בריאותו, על כספו, על פרנסתו, על שמו הטוב או על צנעת הפרט שלו, איום שאמור לגרום לצד השני לשלם משהו או לעשות משהו. היום בעידן הטכנולוגי יש מקרים בהם אדם נסחט על ידי איום שאם לא ישלם או יעשה משהו יופצו תמונות אינטימיות שלו וזו דוגמא טובה לסחיטה באיומים בעידן של היום. החוק גם מדבר על ההבדל בין "עצה" לבין סחיטה ועל הדקויות, אך חשוב להבין שכל זריעת פחד יכולה להיחשב כסחיטה באיומים.

איך החוק מתייחס לעבירת סחיטה באיומים?

החוק מתייחס בחומרה למקרים כאלו של סחיטה באיומים, והיא עבירה פלילית לכל דבר שבצידה במקרים רבים גם מאסר בפועל עד 9 שנים. החוק עושה את ההבדל בין איום שהינו לגיטימי לכזה שלא, ודוגמא טובה לאיום לגיטימי הוא איום בהוצאה לפועל שזה איום שמגובה מצד המדינה ונחשב לכלי לגיטימי לגביית כספים, ובין איום לא לגיטימי על פגיעה פיזית במי שלא ישלם. סחיטה באיומים בעידן שלנו יכולה להתבטא בדרכים רבות כמו "בקשת" טובות הנאה, "עצה" של בוס לעובדת שאם תקיים יחסי מין איתו היא לא תפוטר ויש עוד מקרים רבים כאלו.

מה אמור לעשות חשוד או נאשם בעבירת סחיטה באיומים?

סחיטה באיומים היא אומנם חשד חמור, אך היא לא סוף פסוק עבור מי שנחשד בכך ועם עורך דין בעל ניסיון תוכלו לצאת מזה. אם אתם חשודים בסחיטה באיומים ואף אם נעצרתם על כך כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לאתר את עורך הדין הטוב ביותר למקרה מעין זה. עורך דין מקצועי בתחום שמכיר את רזי החוק יוכל לסייע לכם להיחלץ מהמצב אליו נקלעתם, לבחון את הדברים ולהוציא אתכם נקיים. רק עורך דין שכבר ייצג חשודים בסחיטה באיומים יכול להתאים במקרים כאלו, ויכול להפוך את הקערה על פיה.

זקוקים לשירות עורך דין פלילי פלילי בקריות ובחיפה  ? אנו המשרד עו"ד יפעת כהן נשמח לעמוד לשירותכם. אנו מתמחים בייצוג נאשמים בתחום הפלילי עם 20 שנות נסיון ועשרות הצלחות בתיקים רבים.

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

מוזמנים לשתף את המידע

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

פרטי התקשרות

פירמת עורכי דין פלילית - יפעת כהן

סניף חיפה: אח״י אילת 15
סניף תל אביב: בניין ב.ס.ר 3,  קומה 23

בואו נדבר

1
היי. איך אוכל לעזור לכם? (מענה אנושי)