מעשה סדום

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

מעשה סדום הוא אחד משלל עבירות מין שהחוק מתייחס אליהם, והכוונה היא ליחסים אנאליים או אורליים ללא הסכמה או בצורה אסורה. מקור המונח הוא מהעיר סדום שעל פי הסיפור התנ"כי הוחרבה על ידי אלוהים, זאת לאחר שאנשיה עשו מעשים רעים בפני האל. המקרה שממנו נגזר המונח הזה הוא המקרה בו אנשי סדום ביקשו לאנוס את אורחיו של לוט בסדום, והפסוק מתאר את בקשתם: "הוציאם אלינו ונדעה אותם".

מעשה סדוםבעבר, עצם המשגל האנאלי היה אסור על פי החוק גם אם הוא היה בהסכמה, אך בשנת 1988 שונה החוק והיום יחסים אנאליים בהסכמה הינם מותרים.

החוק בישראל בעבירת מעשה סדום

החוק בישראל קובע כי החדרה של איבר גוף או חפץ לפיו או פי הטבעת של אדם היא מעשה סדום. אך פה מתחלק החוק לשניים:

  • מתחת לגיל 16 או תוך ניצול יחסי מרות – במקרים אלו גם אם הדבר נעשה בהסכמה עדיין מדובר על מעשה סדום והעונש על כך הינו בין 3 ל-5 שנות מאסר.
  • כשמדובר מעשה סדום ללא הסכמה ולא משנה באיזה גיל, העונש על כך הוא עד 20 שנות מאסר.

שיקולי ענישה בעבירת מעשה סדום

העונשים שהוזכרו בהתאם לחוק העונשין לפי סעיף 347 הם העונשים המקסימליים, אך לבית המשפט יש שיקולי ענישה נוספים שבהתאם להם הוא מחליט את החלטתו הסופית. בין השיקולים הללו יש את מידת הנזק הפיזי של מי שבוצעה בו עבירת המין , מידת הנזק הנפשי, מידת הנזק החברתי, האם מדובר על מעשה חד פעמי או על מספר פעמים בהם בוצעה העבירה. בנוסף, למערכת השיקולים של בית המשפט לעניין העונש נכנסות גם הנסיבות שקשורות בביצוע העבירה, הנסיבות האישיות של הנאשם, עברו הפלילי, האם הוא נטל אחריות למעשיו, האם הוא יכול ומוכן לעבור שיקום טיפולי לעברייני מין ועוד.

מעשה סדום – פעם והיום

מערכת המשפט בישראל ובעולם  בכלל, עברה שינוי מהותי במהלך הזמן בכל הקשור להגדרה של "מעשה סדום". ניתן לקחת את הדוגמא הקיצונית מתקופות עתיקות בהן יחסים הומוסקסואליים היו נחשבים למעשה סדום (היתה לכך הגדרה אחרת כמובן) ומעשים אלו גררו ענישה חמורה. היום יחסי מין שאינם וגינאליים אם הם בהתאם לחוק הם מותרים, אך עדיין מערכת המשפט שומרת על חירותו וכבודו של האדם בכל הקשור לגילו ולהסכמתו.

מה עושה מי שנחשד או הואשם במעשה סדום?

מי שנחשד במעשה סדום צריך הגנה משפטית מקצועית, והדבר הנכון ביותר יהיה לפנות לעורך דין פלילי שמתמחה בעבירות מין ולקבל סיוע משפטי. עורך דין פלילי בעל ניסיון בתחום מכיר את הדקויות בחוק, ואת הנסיבות בהן בית המשפט מקל ופועל בהתאם. אם נחשדתם בעבירה של מעשה סדום או כל עבירת מין אחרת הדבר הנכון ביותר יהיה לפנות מידית לעורך דין פלילי מנוסה ובעל ניסיון בתיקים מעין אלו. משרד עו"ד פלילי יפעת כהן, מגן על לקוחותיו ובהתנהלותו מול לקוחות המשרד, מתקיים חסיון עורך דין לקוח, אליו הינו מחוייב כל צוות המשרד.

 

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

מוזמנים לשתף את המידע

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

פרטי התקשרות

פירמת עורכי דין פלילית - יפעת כהן

סניף חיפה: אח״י אילת 15
סניף תל אביב: בניין ב.ס.ר 3,  קומה 23

בואו נדבר

1
היי. איך אוכל לעזור לכם? (מענה אנושי)