מאמר זה עוסק בחשיבות ייעוץ לחשוד בעבירות אלימות במשפחה על ידי עורך דין פלילי בקריות, החל משלב החקירה, הארכת מעצרו של החשוד בבית המשפט והשיקולים שנלקחים בחשבון על ידי בית המשפט

ייעוץ עם עורך דין פלילי בקריות בעבירות אלימות במשפחה

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

ייעוץ עם עורך דין פלילי בקריות חשובה לפני כניסת החשוד לחקירה במשטרה.

ייעוץ עם עורך דין פלילי בקריות בטרם חקירה במשטרה מחייבת פגישה עם עורך דין פלילי בקריות.

תפקידו של עו"ד פלילי בקריות ללוות ולייעץ לחשוד בטרם נכנס לחקירה במשטרה, וזאת בכדי לכוון ולהנחות את החשוד כיצד להתמודד בחקירת המשטרה.

תיקי אלימות במשפחה הם תיקים רגישים כשלעצמם. נקודה חשובה אליה מתייחסת היחידה החוקרת היא על ידי מי הוגשה התלונה קודם לכן , מאחר וזו קובעת את הסטטוס שינתן לאזרח והאופן בו תתייחס אליו היחידה החוקרת במשטרה,  אם בגדר חשוד או בגדר קורבן.  

הכרת כללי המשחק המשטרתיים, ידועים לעורך דין פלילי בקריות שעוסק לרוב בעבירות רגישות כמו עבירות אלימות במשפחה, עבירות מין ועוד.

ייעוץ עם עורך דין פלילי בקריותהחלטת המשטרה לעצור את החשוד

לאחר שהסתיימה חקירתו של חשוד בעבירות אלימות במשפחה, מתקבלת החלטת קצין למעצר או לשחרור על סמך גרסת החשוד וחומרי החקירה המצויים בתיק כמו: תלונה, העתקי חקירה של עדים, דוחות רפואיים ועוד. 

לרוב, כאשר מדובר בעבירות אלימות במשפחה, מדיניות המשטרה  לעצור את החשוד, ולהביאו בפני שופט, בכדי שגם אם ישוחרר, ישוחרר במסגרת צו שיפוטי ולא בהחלטת קצין.

החלטת המשטרה להביא את החשוד להארכת מעצר בעבירות אלימות במשפחה

כאשר מובל החשוד לבית המשפט לצורך בקשה להאריך את מעצרו בפני שופט, מתקיים דיון ובו מוסר נציג המשטרה את תיק החקירה שנאסף בעניינו של החשוד ועמו דוח סודי  המכיל סיכום פרטי התיק ופעולות חקירה שהמשטרה מבקשת לבצע כאשר החשוד ישהה במעצר.

במהלך הדיון, יעיין השופט בתיק ויבחן מהן פעולות החקירה הנדרשות לעומת מספר הימים המתבקש להארכת מעצרו של החשוד ועליו לבחון אם ישנו חשד סביר לכך שהחשוד ביצע את העבירה. במכלול שיקולים אלו מתבקש בית המשפט לערוך איזון בין ימי המעצר המתבקשים על ידי המשטרה לבין פעולות החקירה שעליה לבצע ולקבוע את מספר הימים שלדעתו על המשטרה לפעול ולהאיץ פעולות החקירה לצורך גיבוש החלטה בתיק, כמו גם הניסיון להגיע לחקר האמת.

במסגרת הליך זה נדרש בית המשפט לבחון עילת המסוכנות הנשקפת מהחשוד, וגם עילת שיבוש הליכי חקירה, כאשר טענת המשטרה לרוב הינה שבאם ישוחרר החשוד ממעצר, עלול הוא לשבש את החקירה בכך שיתאם גרסאות או יעלים ראיות וכדומה.

בסופו של הדיון ולאחר מכלול השיקולים יחליט בית המשפט אם להאריך את מעצרו של החשוד או לשחררו בתנאים שיקבע.

בהליך זה, עדיף לחשוד להיות מיוצג על ידי עורך דין פלילי בקריות שבקיא בייצוג חשודים בעבירות רגישות כמו אלה, ובכדי לקבל הכוונה נכונה וראויה, תמיכה וייצוג מקצועי.

סיומה של חקירת המשטרה והעברת התיק לעיון תובע

לאחר שהסתיימה החקירה במשטרה, התיק מועבר לעיון תובע משטרתי שתפקידו לבחון ולבדוק את חומרי החקירה בתיק, ולהחליט אם יש מספיק ראיות בכדי להגיש כתב אישום. כאשר הוחלט להגיש כנגד חשוד כתב אישום,  הופך סטטוס החשוד לנאשם ולהליך זה השלכות רבות על חייו של מי שמעורב בהליך כמו זה.

 

משרד עורך דין פלילי בקריות בעבירות אלימות במשפחה

משרד עורכי דין פלילי יפעת כהן, עוסק לרוב בעבירות רגישות דוגמת אלימות במשפחה, עבירות מין ועוד. ישנה חשיבות משמעותית לבחירה בייצוג משפטי הולם ולסוג ההתמחות בה עוסק המשרד. יש לציין חשיבות בחירת עורך הדין הפלילי בשל ההשלכות העתידיות על חייו של החשוד או הנאשם. 

במקרה בו אתה חשוד או מואשם בגין עבירה פלילית, עליך לפנות באופן מיידי לעורך דין פלילי בקריות בכדי להיות מובל על ידי הטוב ביותר בתחום, ובכדי שתלווה ותפעל למזער את הנזק ובמסגרת ההליך הפלילי כנגדך. אנו מזמינים אתכם להתייעצות עם עורך דין פלילי עוד היום כדי לנדון בנסיבות המקרה שלכם וכיצד נוכל לעזור לכם להשגת התוצאות הטובות ביותר עבורכם.

 

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

מוזמנים לשתף את המידע

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

פרטי התקשרות

פירמת עורכי דין פלילית - יפעת כהן

סניף חיפה: אח״י אילת 15
סניף תל אביב: בניין ב.ס.ר 3,  קומה 23

בואו נדבר

1
היי. איך אוכל לעזור לכם? (מענה אנושי)