תקיפת קטין אלימות כלפי ילדים

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

בשנים האחרונות אנו נחשפים יותר ויותר דרך אמצעי התקשורת למקרים של אלימות כלפי ילדים על ידי הוריהם. יש אומנם לא מעט מקרים בהם לאחר בירור של רשויות החוק מסתבר שלא מדובר על אלימות ממשית אלא הסובבים חושבים ככה, אך יש גם לא מעט מקרים בהם מתברר לאחר חקירה קצרה שאכן מדובר על אלימות שדורשת ענישה והינה תקיפת קטין. הסיבה העיקרית לאלימות הורים כנגד ילדיהם היא התפיסה כי אלימות כלפיהם היא כלי חינוכי הכרחי אך יש גם סיבות נוספות כמו נקמה בבן זוג וסיבות אחרות.

תקיפת קטין אלימות כלפי ילדיםתקיפת קטין או אלימות כלפי ילדים על פי החוק נוגעת לא רק להורים הביולוגיים אלא גם לאחרים שאחראיים עליהם במקרים שונים כמו סבים, דודים, אחים, גיסים, בני זוג של הורים וכל מי שאחראי על אותו קטין חסר ישע.

תקיפת קטין, אלימות כלפי ילדים יכולה להתבטא בצורות שונות:

• הזנחת הילד – הזנחה ואי אספקת צרכים בסיסיים פיזיים או רגשיים של הילד
• אלימות מינית – החל במעשים מגונם וכלה באונס של ממש, מה שבעיקר מתבצע על ידי גברים כלפי ילדות במשפחה
אלימות פיזית – זו יכולה להיות אלימות ידנית או אלימות באמצעות חפצים, ורמת האלימות קשורה כמובן גם לתוצאותיה של אותה אלימות.
• אלימות רגשית – השפלה וביזוי של הילד.

התייחסות החוק לעבירות תקיפת קטין או אלימות כלפי ילדים –

אלימות כלפי ילדים היא אחד הדברים להם החוק מתייחס בחומרה. החוק מתבסס על כך שכל אדם הוא ישות בפני עצמה ולכן אין להורה זכות לפגיעה פיזית או נפשית או כמו שהגדירה זאת נשיאת בית המשפט העליון דורית בייניש: "ענישה גופנית כלפי ילדים או השפלתם וביזוי כבודם כשיטת חינוך מצד הוריהם הינה פסולה מכל וכל. הילד אינו רכושו של ההורה והוא אינו רשאי לחבוט בו גם אם הוא מאמין בתום לב שמפעיל הוא את חובתו וזכותו לחינוך ילדו" החידוש פה הוא ההבהרה שלא כל אחד יכול להחליט על דרך חינוך של ילדיו כראות עיניו ולעשות שימוש באלימות למטרה הזו.

העונשים על פי החוק בעבירות תקיפת קטין או אלימות כלפי ילדים –

החוק מחמיר אם כן והעונשים להורה שעושה שימוש באלימות כלפי קטין באמצעות תקיפת קטין הם בהתאם. עבירה של תקיפת קטין או חסר ישע וגרימת חבלה ממשית על ידי ההורה או על ידי מי שאחראי על הילד דינה עד 7 שנות מאסר בפועל. עבירה של התעללות בקטין או בחסר ישע דינה עד 9 שנות מאסר בפועל.

על החשוד או מואשם בעבירות אלימות הורה כנגד קטין לפעול במהירות ולפנות למשרד עו"ד פלילי בקיא בתחום באופן מיידי.

אם נחשדתם או הואשמתם באלימות כלפי ילדיכם הדבר הנכון ביותר יהיה לפנות לעורך דין פלילי בעל התמחות בתחום שיסייע לכם. עורך דין מנוסה שמכיר את החוק על בוריו יידע איך להציג את הדברים בצורה נכונה ואיך לחלץ אתכם מהמצב הזה או לפחות להפחית עד כמה שניתן את העונש שיינתן.

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

מוזמנים לשתף את המידע

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

פרטי התקשרות

פירמת עורכי דין פלילית - יפעת כהן

סניף חיפה: אח״י אילת 15
סניף תל אביב: בניין ב.ס.ר 3,  קומה 23

בואו נדבר

1
היי. איך אוכל לעזור לכם? (מענה אנושי)