סגירת תיק פלילי

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

תיק פלילי פתוח יכול לשבש את חייו של אדם. יש מקומות עבודה, מוסדות לימודים, ארגוני בטחון ומקומות אחרים שדורשים אישור לאי רישום פלילי, ואדם עם תיק פלילי לא יוכל לקבל את האישור הזה. תיק פלילי כשאין בסופו כתב אישום צריך להיסגר בכדי שלא יפגע בחייו ובעיסוקו של אדם, והדרך הטובה ביותר בשביל לדעת מהו סטטוס הטיפול בתיק והאם הוא כבר נסגר או לא הוא לגשת לאחת מתחנות המשטרה ולבקש תדפיס רישום פלילי. האופציה הנוספת היא לעקוב אחר התיק באמצעות המספר שלו ברישומי המשטרה, ולבדוק זאת אל מול הרשות התובעת או אל מול קצין החקירות ביחידה בה בוצעה החקירה.

סגירת תיק פלילייש 3 עילות לסגירת תיק פלילי :

היעדר עניין לציבור

זהו מקרה בו יכולות להיות ראיות על ביצוע עבירות שמיוחסות לחשוד אך עבירות אלו לא מהוות עניין לציבור ואין בהן אינטרס ציבורי. כמובן שלא כל תיק שאין בו עניין לציבור נסגר אלא לאחר בחינת התיק לעומק והבנה שאין בו חומרה חריגה והוא לא מהווה נזק חברתי, כמו גם שיקולים נוספים כמו: עבר פלילי, מצב בריאותי, גיל, אופציה לשיקום וכדומה.

אין ראיות מספקות

ישנם תיקים שיש בהם ראיות אך הראיות הללו לא יכולות להוביל לכתב אישום של אותו אדם. אם אין ראיות מספקות וסביר שלא תהיה הרשעה במקרים רבים התיק הפלילי ייסגר.

היעדר אשמה פלילית

היעדר אשמה פלילית הוא הגעה למסקנה שאין שום ראיות אשר קושרות את החשוד לעבירה שבוצעה ולכן הוא לא יוכל להיות מואשם בכלום.

ההבדל בין העילות –

בשני המקרים הראשונים של היעדר עניין לציבור והיעדר ראיות מספקות התיק הפלילי אומנם נסגר אך נשאר רישום פלילי במשטרה מה שאומר שיש עדיין חשדות והחפות מוטלת בספק אך אין כרגע כל אפשרות להרשיע. היעדר אשמה פלילית לעומת זאת הוא מחיקה לגמרי של התיק הפלילי במשטרה ללא השארת שום רישום פלילי נגד החשוד.

בקשת סגירת תיק פלילי מחוסר אשמה פלילית

חוסר אשמה פלילית הוא אם כן המצב הטוב ביותר שניתן להגיע אליו. בעת הבקשה לסגירת תיק משטרתי יש שני מצבים. האחד, בו מוגשת בקשה לסגירת התיק בסטטוס של חוסר אשמה פלילית. השני, שינוי של סגירת תיק ממצב של היעדר ראיות מספקות או חוסר עניין לציבור לסטטוס של היעדר אשמה פלילית.

מה עושה מי שיש לו תיק פלילי במשטרה ורוצה להגיש בקשה לסגירת תיק פלילי?

אם יש לכם רישום פלילי במשטרה ואתם רוצים לסגור אותו ולהמשיך בחייכם, או אם אתם רוצים לשנות סטטוס של תיק שכבר נסגר לסטטוס של חוסר אשמה פלילית, הדבר הנכון ביותר לעשות הוא לפנות לעורך דין פלילי שיעשה זאת עבורכם. עורך דין פלילי מעורה ברזי החוק ואם יש לו את הניסיון הדרוש הוא יוכל לסייע לכם.

זקוקים לשירות עורך דין בקריות, בחיפה או בצפון? אצלינו תמצאו:
ייעוץ מקצועי ויחס אישי
מאות לקוחות מרוצים
הצלחות מוכחות והישגים חסרי תקדים

 

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

מוזמנים לשתף את המידע

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

פרטי התקשרות

פירמת עורכי דין פלילית - יפעת כהן

סניף חיפה: אח״י אילת 15
סניף תל אביב: בניין ב.ס.ר 3,  קומה 23

בואו נדבר

1
היי. איך אוכל לעזור לכם? (מענה אנושי)